Hur svårt kan det vara?

Då jag var liten drömde jag om att bli sportkommentator på TV... Vi fick just frågan om klubbarna kan stå för (finskspråkig) kommentator ifall ett TV bolag skulle få för sig att sända Damernas Liga. Det är ännu i sin linda, så det är ingen skillnad vilket bolag eller hur det skulle gå till. Vi har svarat att ÅU nog är med ifall det ska sändas. Om ingen annan dyker upp blir jag väl kommentator på finska i en nationell sändning då... Hur svårt kan det vara? Men vi hoppas så klart på andra lösningar då bollarna måste pumpas, bollkajsorna förses med tröjor och så sa Samuel att han vill ha mig på bänken också... Det fixar väl sig...
Så här såg jag ut då jag köpte nya fina glasögon. Jag ser nästan lika bra med dessa som med de förra...
 
 
Annat som nog fixar sig är sponsorn som hade hamnat utanför vår radar. Han skulle ringa upp "precis just" vilket kan vara precis just eller så inte. Dessutom ska jag få bakblinkersen fixad medan jag är med 8A och 8B på museum. Utmaningen blir att avsluta lektionen så att jag hinner köra till verkstaden, dumpa bilen och springa ut till vägen så bussen med eleverna i plockar upp mig. Sen på tillbakavägen sker samma sak men åt andra hållet. Det ordnar sig sa verkstaden. Bussen har ej ännu blivit informerad. Jag litar på barnen och Annika där...
 
Jag kom på att det ska vara prov på torsdag, så jag har även fått lite förberedande uppgifter gjorda samtidigt som 7G informerades om vad de ska göra i eftermiddag då jag är på museum. Sedan ska vi ha kollegiemöte varefter jag måste ut till Eckerö för att få några praktiska ting utförda och förhoppningsvis med ett sidoöga även se fotboll. Edit måste sålunda fraktas till och från dansen av Fru Kickan och hon, Edit alltså har förhoppningsvis hittat sin gymnastikkasse som i morse var totalt borta och jag fick improvisera fram en plastkasselösning... Vanligen kommer jag hem precis då Fru Kickan ska på träning på tisdagar. I dag sa hon att hon inte tänker träna "sena träningen" före Sally sover bättre... Det var full låda stora delar av natten jo... Så såg jag att det är Manchester United-Sevilla i kväll och att Magister Sviberg därmed ska få ett sms.
 
Lagfotot i går gick finemang. Sally var med och kollade in det hela. Hur svårt kan allt vara egentligen? Så var jag med i Aktie ÅM också såg jag i tidningen, som nån slags "profil"... Heja Marimekko!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0