Kära söndag

Söndagar är fina, speciellt i de områden som följer de romerska kristna traditionerna och betraktar dagen som en vilodag. Det betyder i vår kultur att allt man inte kan göra under de schemalagda veckorna , det lägger man in till exempel på söndag. Mera scheman alltså. Men visst är tyngdpunkten i alla fall på att sova lite längre på morgonen och sedan göra det som nu göras skall om nåt alls.
 
För mig är ofta söndagarna de dagar då jag inte förväntas vara i "yttre tjänst". Denna söndag är dock inte sådan. Precis i dessa minuter ska jag åka iväg mot Idrottens hus igen och ta del av andra dagen av Åland Uniteds inledningshelg. Mycket intressant program finns det inbokat i dag. Bland annat spelmodellen, som ju egentligen är det enda riktig intressanta ur en sådan här träbocks som jags synvinkel.
 
Intressant är också att här nu, på morgonen, sover en familjemedlem mer än i natt, efter Robocop då jag lade mig. Då väckarklockan ljöd såg jag att jag fått ett sms som förkunnade detta och mycket riktigt då jag kollade, så är det. Ibland bara händer det liksom.
Fotboll är ett härligt utomhusspel som faktiskt på de flesta ställen är förlagt till vinterhalvåret. Edits lag tränade i torsdags. Jag var i Eckeröhallen med A-laget, men som vi ser var Edit på WHA. Nu har man lagt om lite och i dag, söndag ska de träna inomhus. Sen har även den alltid heliga torsdagen bytts mot andra arrangemang, så Edits och därmed mina veckorutiner kommer att få bytas en aning. Spela, det vill hon säger hon. Men också dansa... Så vad som än sägs. Det ena är inte bort från det andra, utom då dessa läggs mot eller på varandra.
 
 
Således är mitt jobb nu att först komma iväg. Sedan om inte annat, se till att det som återstår av gårdagens lunch återbördas till dess skapare. Sedan att få Edit till träning och tillbaka igen. Så är det kväll sedan och eventuell kvinnohandel. Denna bloggs oanade kraft kan visas i att en av de två försvararkandidater jag nämnde härom kvällen att var ute ur spelet själv hade läst det här. Hon tog sig inte länge innan hon kontaktade mig och sade att hon minsann inte alls är ute. Ser man på. Bara att sajna då hördu... Om det ändå skulle skita sig, vilket Gud förbjude, då måste vi ha andra alternativ och sådana verkar finnas i olika storleks och prisklass... De flesta lite eller mycket för dyra dock...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0