Borde Nina och jag blogga ihop?

Jag får ibland pikar och påminnelser om att jag är en nästan offentlig person både i och med fotbollen och mitt lärarskap. Dessutom har jag ju familjen som alla bär samma efternamn som jag och därför ofta förknippas med mig. Därmed har det funnits tillfällen då man ondgjort sig över vad jag säger här i bloggen, då den tydligen läses av både män, kvinnor och säkert också sådana som inte har bestämt sig... Jag har därmed blivit uppmanad att vara lojal med klubben och dess sponsorer. Jag har vid vissa tidpunkter inte fått nämna vissa av mina familjemedlemmar, helt enkelt eftersom dessa inte har velat det och sedan har förstås kommit än det ena och än det andra gällande skolan. Favoriten är kissnöden kring julfesten så fort jag skrivit nåt om nakna pojkkroppar till exempel. Påminn mig om att nästa år bara nämna Tjuren Ferdinand så får barnen jobba ifred....
 
Jag har nämnt att det ju är bra att jag inte är med i politiken. Ännu bättre att jag inte är minister... Vi här på Åland har ett ganska färggrant garde som styr och en av dem som kanske borde bli lite medietränad trots att hon är journalist, kanske just därför(!) är Ålands Kansliminister Nina Fellman. Hon har ofta varit i blåsväder, som man ju är som styrande politiker då det blåst upp olika debatter kring dels obekväma beslut, dels olyckliga omständigheter som just hon ansvarar för. Nu senast har partiet Ålands Framtid, som jag tycker mest står för Palleralla, trots att Axel och Anta är ganska skarpa killar, men det är ju Timo Soini också, skrivit en insändare angående att Veikkaus verksamhet upphört på Åland i och med årsskiftet. De som är insatta vet varför, för er övriga kan jag säga att det som i alla sådana här fall finns en hel del som gått snett på flera håll, men resultatet är olyckligt. Ålands Framtid far ganska hårt fram, men håller sig till sak. Man får förstås fram att Nina Fellman är väldigt finlandsvänlig, vilket hör till Ålands Framtids ideologi att framhäva som något negativt. Man tycker att förhandlingar med Sverige om införandet av Svenska Spel på Åland vore något att satsa på...Kansliminister Fellman valde att svara offentligt på texten genom följande uttalande:
 
"Jag kan bara beklaga den djupa okunskapen, kvinnohatet, rasismen och populismen som återspeglas i detta inlägg, och fortsätter göra mitt bästa under kommande år." That´s it...
 
Jag är häpen, lite imponerad och på samma gång... Ja, häpen. Nina, vill du blogga med mig? Du och jag kunde bilda ett radarpar som skjuter ur oss ankor mer än gamla goda Kalashnikovs kunde skjuta patroner.... Inte lär det bli lugnare och vettigare debatt med sådant där nej...
Nina är här i mitten, tillsammans med Pia Sundhage, som ju alla läsare känner (Om inte är ni okunniga och kvinnofientliga) och Mia Hanström, som även hon är en kvinna med ideologi. Jag känner dock Mia lite och vet att hon är resonabel och faktiskt även klok, precis som Pia och säkert också Nina, fast hon mest häver ur sig grodor just nu... Mitt enda personliga möte med Nina Fellman var i Ålands "Let´s dääns" 2010 då hon satt i juryn och undrade om jag hade gipsat höfterna eller varför jag var så stel i rumpan... Men hör av dig Nina, vi kunde bilda duett och skicka ur oss otrevliga uttalanden tillsammans. Jag skulle även erbjuda mig att bli minister, men det vore ju att bli politiker, så det blir nog inget med det.
 
 
Sally mår bättre. Fru Kickan är ut på löprunda. Inte likt hundar får man hoppas för 5 barn räcker väl för mig. Edit vankar oroligt fram och tillbaka, stora barnen lokaliserades senast på Vårdö.
 
Vi har nu på riktigt akut "kris". Vi måste få en målvakt till till laget och det verkar hopplöst.
Hon här har ju slutat spela, men visst skulle jag ta henne om hon kom för våra villkor. Vet ni inte vem detta är heller är ni ännu okunnigare och ännu mer kvinnofientliga. Rasist, det är hon själv så det räcker.
 
 
Styrelsemöte i dag. Om jag kunde skulle jag lova att komma hem så Fru Kickan hinner på träning. Nu kan jag det inte så det faktiskt är allvar och mycket som måste lösas innan det är klart. I morgon ska sponsorer spikas från tidig morgon och sen är det bara några dagar och spelare börjar komma... Medan mina egna stora flickor åker iväg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0