I dag var det inte mycket mat i maten

Det är på inget sätt Mat-Ingers fel, men hon symboliserar ändå de tankar jag har kring... tankningen. Vi kan säga att fajitas är gott... Vi kan också tycka att allt man lägger i dessa bröd är goda, enskilt och tillsammans... Jag upplevde i alla fall en stor saknad efter dött djur... Hunger är en känsla sägs det. Jag känner sådan nu. Eckeröhallens semla får vara en mellanlösning och sen hoppas jag att det finns nåt hemma i kväll som kunde få gå ner i min nuförtiden rätt tilltagna mage. I morgon skulle de servera gröt. Herren prövar de sina... Mat-Inger är Herren i detta fall, eller symbolen för Honom!
 
Inte heller i dag finns det så mycket lämpligt att publicera. Jag tar dock en risk och säger något snabbt om min dag och mina tankar, trots att det inte kanske är riktigt acceptabelt. Ibland går man på höga varv och sen märker man att alla inte tänker lika. Då måste man själv tänka rätt, vad det nu är...
 
Edit har tagit sin roll som ensam skolelev på morgonen riktigt väl. Trots att jag åker och lämnar henne att ta sig till skolan varje dag nu har hon löst det med bravur har jag förstått. I dag ska hon ha en man med sig hem, eller ja, en pojke... De ska göra en bok med frågor som de inte kan besvara säger hon. Sen kommer de under livet då de lär sig svaren att fylla i dessa. Inte helt fel. Tror jag, men som jag fått erfara vet jag oftast bara lite av större helheter...
Här plockar målvakts-Anna ner ett inlägg förra helgen. Sofia Södergårdh har pricksäkert förevigat ögonblicket. Uppsalas nummer 13, mittbacken Sara Back (roligt namn va?) nickade in ett liknande inlägg, på hörna i början av matchen. Det missade endel av folket på plats och i tidningen stod det att bollen gått direkt in...
 
 
Det kan inte hjälpas, men ivrig är jag inför även denna helgs match. Samuel håller is i magen och står helt på riktigt för att resultatet i sig inte har betydelse, utan själva spelet och utvecklingen. Jag håller med. Men visst vore det roligt att piska AIK ändå... I kväll ska Marre och Tiia få varsina väskor på träningen. Se där. Jag har en praktisk uppgift att fylla...
 
Till slut vill jag igen säga att jag nog bara vill vara snäll. Vad snällhet är går sen så klart att diskutera. Fru Kickan till exempel är snäll på sitt sätt och jag på mitt. Sen tror jag inte att Donald Trump är så snäll... Fast vad vet man hur Melania upplever honom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0