Kvällen före comebacken

Kvällen segar på. Vanligen brukar det ju komma sådant som Parlamentet och nån lätt fånig serie följt av Beck, eller nåt annat häftigt under söndagkvällar. Eller om det är på så vis att man kan vara djupsinnig spelas det La Liga eller Serie A fram till sent. Här, denna kväll,  har det mest varit Sallys förtvivlan över något hon inte vet vad och ingen annan heller. Då hon sedan låg handlöst utfälld i just min hand varefter hon rapade en så där 7-8 gånger har hon för första gången på länge nu slocknat... Därmed kommer hon rimligen att vakna då jag ska i sång, men om jag går i säng nu kommer hon alltså att göra det nu. För att Fru kickan ska få sova nån timme och Edit ska få somna innan jag lägger mig sitter jag här och märker att det kommer Bingolotto. Huvudet är inte tillräckligt fixerat för La Liga eller Serie A heller och jag mest bara läser olika saker folk säger än här och än där. I morgon ska jag till skolan för första gången på länge...
Jag vet att denna bild har gillats massivt på Fru Kickans Facebookvägg, men den kan även innehålla en del av Sallys utomsigvarande. Först Edits maskerad/idrottshallsfest och direkt sedan volleybollmatch. Dessutom förlorade JIKs B-damer....
 
 
Finlands damer förlorade dock inte. Man slet, jobbade och skapade målchanser mot ett Serbien som såg lite ut så där som jag tror att sådana som inte sett damfotboll tror att damfotboll ser ut. Det behövdes ett självmål för att vinna, men jösses vad man dominerade. Det var länge sedan jag sett något sådant på landslagsnivå. Adde prickade ribban och Jenny placerade sin första bollkontakt i stolpen. 1-0 till Finland och på många sätt nog en positiv inledning på VM kvalet.
 
Jag satt och kom fram till att det i hela Finlands lag, bland alla som var på planen i dag fanns två spelare som inte antingen spelat för Åland United, eller försökt värvas av oss(mig) under årens lopp. Dessa två är Tinja-Riikka Korpela och Anna Westerlund... Alla övriga har någon form av historia med oss. Vissas historia kan begränsas till ett artigt nej en e-postfråga, vissa har andra varianter.
 
Spelare regnar in jo. I kväll publicerade vi Sofia. I morgon kommer en annan. Vem tror ni det är? Man får gissa, men under måndagen ser ni... Beroende på Elsa Viktorssons skolarbete kan det bli tidigare eller senare...
 
Det blev Uleåborg och inte Nedervetil nästa år.
Nu pruttar Sally så pass att det inte är värt att starta nya meningar eller försöka få bilden på Tuija Hyyrynen att funka.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0