Vem är lämpad?

Under dagens första lektion visade 7A oanade perspektiv på sig själv då de faktiskt ställde upp på att leka på allvar. Argumentation om ståbänkar i skolan och elevinflytande över undervisningen fick vi som var närvarande uppleva. Jag tror stenhårt på att man måste spela spelet för att lära sig det. Man lär sig fotboll genom att spela fotboll och åsikter formulerar man genom att först veta vad man kan ha åsikter om och sedan slänga sig in och vara beredd att härdas. Sen kan man ju göra som Trumpen också. Avskeda chefen för FBI så han inte bara gör sitt jobb som kan innebära att han sätter dit dig.
 
Jag tror att det rätta sättet att göra sitt jobb är att utsätta sig för det. Som lärare måste du utsätta dig för elever och att de går under ditt skinn. Som fotbollstränare, eller Sportchef måste du kunna lyssna på alla och sedan låta världen ha sin gång. Då du måste fatta beslut, få de som faller i god jord att verka som om de vore lagets, eller någon annans. Visar de sig vara felaktiga eller besvärande, då är de dina. Sen funkar ju föräldraskap så också... Det hoppas jag att alla föräldrar begriper (Dream on...).
Här ser vi hur Åland United gått framåt som förening. År 2010 fanns det ingen som hade någon plats för, eller tänkte på var Damernas Ligas vandringspokal från 2009 skulle förvaras under året vi hade den. Först var den hos Robban och då han flyttade hämtade han den till mig. Jag satt hos frisören då han kom, så pokalen stod på frisörsalongens golv. Sen bodde den hos oss. Rufus säger ibland att han minsann har rört den. Jo det har han! Då det begav sig igen 2013 hade vi nog utrymmen där pokalen förvarades, så inget hängande i vår bokhylla det året (2014) inte...
 
 
Jag var helt säker på att någonting skulle hända i går då jag inte var på träningen. Jag satt till närmare klockan 19 här i klassrummet och gjorde skoljobb. Ja och lite laguppställningsblad och sådant där också då... Mycket riktigt. Jenny hade låst ut sig såg jag så fort jag kollade Facebook efter att ha kommit hem. Craig, Pille, Lillemor och Maiju var inkopplade. Craig fixade in flickan och då blev det att ta del av Pilles synpunkter på att Craig hade fixat det på fel sätt. Sen jäser det i kulisserna för flicklagen också. Det hoppas jag att jag lite fått ordning på, eller inte jag utan de inblandade... Poolspel ska det vara i kväll i alla fall. Edit ska spela tre matcher och jag ska hålla ett öga även på Åland Unitedblandningen som troligen kommer att spela i röda västar. Till och med målvaktshandskar lär ska dyka upp.
Så här kanske Edit ser ut igen inkommande onsdag då hon däremellan spelat 8 fotbollsmatcher, gett två (visade sig vara matiné också) föreställningar av Dummerjöns, finslipat dansshowerna och uppträtt på Alandica. Jag lovar att det kommer att komma nåt om att föräldrar ska baka och att hon ska sälja lotter eller nåt annat sådant också. Nu här på våren då skolorna ju börjar packa ihop. Jösses jo.
 
 
Enligt info ska Emilia infinna sig hos oss i dag. Efter dansshowen på tisdag ska hon till Amerikat... Rufus är i skolan och tänkte sig till Sverige i helgen och sedan följande helg till Stafettkarnevalen. Vi får friskförklara honom alltså! Bra!
 
En kommunikationscirkus bröt ut, då före detta elevrådsordföranden skulle kontakta nuvarande ordföranden för att ansöka om att mötet som borde vara nu skulle skjutas upp. En delegation ynglingar knackade just på för att veta om de skall gå på lektion eller inte och nuvarande ordförandens telefon tutar upptaget medan den gamle ordföranden inte vågar svara då Mat-Inger dräper den som pratar i telefon i matsalen. Det hela löstes av Tilde som kom förbi och i förbifarten sade att mötet är i morgon... Nuvarande ordförande ringde just upp och bekräftade att mötet är i morgon lektion 4. Det där att informera andra om det är inte ännu dock i ryggsäcken...
 
På tal om ryggsäck. Edit var rustad i dag då hon gick till skolan. Skolväska, inklusive yoghurt med müsli, jumpakasse, simväska, utebyxor och en skojig planethatt till teatern... Det finns orsaker till att barn får skjuts till skolan ibland...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0