Kan en mans ambitioner mätas på basen av längden på hans... shorts?

Inför matchen i går gavs Craig ordet att säga någoting till laget innan vi begav oss ut ur omklädningsrummet för att förbereda uppvärmning och match. Craig uppmanade alla att finnas i ögonblicket och att vara beredda att vid behov offra sig för en sak som är större än de själva (riktigt så här sade han inte, men han menade det nog...). Sen tillade han att Maiju har ambitioner. Att han själv har ambitioner och att även jag (pekade på mig och nämnde mitt efternamn) har små ambitioner... Då jag undrade vad han menade om att jag har små ambitioner hänvisade han bara till mina shorts. Jag bär lydigt Macron kläder eftersom vi ska ha sådana numera. Problemet är att jag bara ha rymts i två plagg hittills. En piké som är väldigt tajt och så ett par shorts.
 
I bussen när Kapten Pille återfått sin förmåga att prata då den akutaste ilskan efter den sena förlusten hade lagt sig tog hon upp hur folk lite hade uppfattat mina shorts som anstötande. Hon höll fast vid att hon bara hade sett "min baksida" och den var ingen direkt fördel tyckte hon. Andra hade poängterat att man även sett min framsida lite väl tydligt och framsidan uppfattades liksom lite som en nackdel. Nu tänker jag inte skylla vår förlust på mina shorts, men det här är sanningen kring lukrativa klädsponsoreringar i elitfotboll.
Här är min bakdel, som alltså inte lär vara till min fördel, som den såg ut 2015 då den fanns i Adidaskläder på väg till Kemi mitt i heta sommaren. Macrongrejerna kommer att bli riktigt bra de med, bara de kommer och i tillräckligt stora bitar...
 
 
I dag har jag skrivit lite och fått svar som gjort att jag skrivit lite mera. Jag ringde även just Bollförbundets Tävlingschef som var irriterad eftersom Liverpool-Manchester City börjar riktigt just. Därför ringde jag ju inte senare, då jag visste att matchen börjar just, men fel blev det ändå.
 
Med Edit har jag varit i simhallen och hon fick för sig att simma längder. Efter 250 meter tyckte hon att hon lika väl kunde simma 250 meter till och så blev det att köpa ett 500 metersmärke. Hennes mor blev så trött då hon fick se märket att hon måste gå och lägga sig.
Jag vet att det här är Edit och att hon har nån slags fin klänning och glittrigt diadem. Jag tror att det är i samband med dans av något slag.
 
Jag har informerat min son att jag förväntas vikariera i hans klass i morgon. han kanske också somnade för inget svar har kommit. Emilia förbereder sista studentskrivningen och är lite som det där telefonmeddelandet "Ei juuri nyt saada yhteyttä".
 
Sista veckan före första hemmamatchen nalkas. Riktigt vidden av vad allt det innebär hade jag inte begripit före i fjol egentligen. Nu i år innebär det saker jag gärna beskriver, men inte kan. Helt sanslöst kunde man säga. Sen har jag lovat börja ordna med utvecklingssamtal i skolan också. Pärla och Edit argumenterar om huruvida de får äta glass eller inte och det slutade med att Edit gick ut för att cykla. Hej då!
 
Söndag var det och rapporter från Eckeröhallen gör gällande att IFK Mariehamns herrar troligen inte vinner cupen i år. Klubi tar slätt vad det verkar. Hej då igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0