Du ska inte tro det blir sommar

Den andra juni, nådens år 2017. I går följde jag med ONS-ÅU med hjälp av två online uppdateringar som oftast visade ungefär hur många minuter som spelats, samt sms rapportering av Kjelle. Hur han mäktar med så många sms under en match är mäkta imponerande då jag tidigare försökt och misslyckats med det samma. Stort tack i alla fall. Med hjälp av dessa data kunde jag sedan uppdatera på facebook och de som anser att någon i klubben måste avgå till följd av dålig uppdatering fick förhoppningsvis åtminstone något litet att följa med i går.
Bilder från gårdagens uppvärmning inför matchen i Uleåborg, den 1a juni 2017 visar varför killen som skulle streama matchen inte ville lägga upp sin utrustning och därmed struntade i att streama...
 
 
1-1 blev det som de som följer med vet. I övrigt var det en särdeles intressant omgång. Vad sägs om Honka-PK-35 1-0, HJK-Ilves 0-1 och Pallokissat-TPS 1-1? JyPK piskade sedan GBK, trots att det var omvänt ännu i våras. Hur mycket domedagsprofeter det än finns gällande Åland Uniteds tabellplacering vill jag framhålla att vi har allt i våra egna händer (eller fötter då). Som lagen spelar i år kan vi genom att helt enkelt sköta vårt och få fart på vårt eget målskytte spela oss nästan hur högt upp som helst ännu. Sommaren är lång... Och snöig då...
 
Enligt facebook har Linda stigit på ett flygplan i natt. Hon har lovat höra av sig då hon är i Frankfurt, vilket hon tydligen inte ännu är. Meningen är att hon sedan dyker upp på Mariehamns flygfält klockan 21 i kväll. Jag, Edit, min mor, min far och mina tre systersöner ska vara där emot henne. Fru Kickan vågar jag inte sia om. Hon skulle jättegärna göra det säger hon... Men då hon inte riktigt är som en nyponros.
 
Studentfest nalkas på lördag och sedan får vi se vad söndagen medför. Champions League final var det i går om ni märkte. Lyon slog PSG efter att PSGs målvakt hade missat en avgörande straff i den slutliga straffsparkstävlingen, som numera börjar vara kutym i damernas final. Lite på 22000 människor i publiken i Cardiff. Inte illa, men som Sara Thunebro sade på Eurosport: Det finns ju nog en hel del tomma stolar som kunde fyllas de med. På lördag kväll är nog varje stol fylld misstänker jag. Juventus-Real Madrid i herrfinalen... Den brukar få missa. Hope Solo, som man ju kan vara av lite olika åsikter om fick in en fin replik i halvtid i går. På frågan om damfotbollen har någon egen Messi svarade hon att ingen damspelare hon känner har någonsin haft så mycket pengar att de behövt ta till skattefusk.. Alltså nej.
 
Nu går jag i stand by läge och hoppas allt flyter på och att alla ska få vara glada, samt ha en säng, eller åtminstone en liten madrass att sova på... En läsare, som hävdar att han är mest före detta läsare numera eftersom jag bara skriver en massa tjafs om familjen och Åland United önskar lite bättre texter... Som till exempel om VM 1994. Okej.. Men inte nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0