Det där när alla är lediga hela tiden

Igen är det helg. Och igen är det skollov... Nästan som juli fast mera februari då, typ. Det där med att vara trött satte vi ju i pränt i och med gårdagens text. Jag tror jag var trött, eftersom Edit undrade varför jag snarkade mitt i Postkodmiljonären och sedan i morse då jag trodde att jag kramade min hustru i sängen och det visade sig vara ett täcke innehållande fem kuddar... Det är dock oväsentligt då alla andras trötthet är viktigare än min!
 
Dagens program är att producera 200-210 programblad för i morgon. Detta kommer att vara gjort precis när som helst, så nu är det gjort... Kopieras bara... Egentligen är detta en väldigt tacksam dag då jag faktiskt hinner fast en hel del som legat och släpat. Korvkontraktet, dessa matchprogram, lite marknadsföring.. Trallallaa.. Bara flyt nu. Det enda som lite tar emot är faktum att folk inte jobbar i helger eller under ledigheter. Behöver man respons måste man alltså vänta på att den man ska ha responsen från kommer på jobb... Konstigt och segt! Tur att detta inte är medeltiden eller nåt i alla fall. Då hade man ledighet hela tiden ju.
 
Edit är på kalas, så jag tar mig dessa två timmar att jobba undan det som jag sedan inte behöver jobba undan i eftermiddag och i kväll. Gurkan bjöd på plättar, så även lunch har jag ätit. Fru Kickan brukar säga att hon är sugen, eller inte sugen på olika maträtter, precis som om det skulle ha att göra med vad som ska vara till middag. Just nu är jag sugen på mikropizza... Vem kan hindra mig egentligen. Edit gillar det också säger hon... Rock´n´roll.
Så här såg det ut vid vår match ännu för en par veckor sedan. I morgon torde både Kaisa och Pille spela. Isabella närmar sig hela tiden vad jag har blivit informerad...
 
 
Jag har fått den stora glädjen att "anställa" Marjukka till min hjälpreda, eller som expert. Hon kommer att hjälpa mig med ungdomsjobbet, främst administrationen och sedan kommer hon att få närmast fria händer att utveckla våran marknadsföring tillsammans med Ted och andra unga galenpannor... Själv får jag ju bara mina infall, så som i dag då jag hittade på att vi ska lotta ut en signerad boll bland publiken i morgon till någon som anmält sig på förhand... Få se hur det ska gå...
 
Rufus avstod bastu med mig i går för att vara ute med Jonte... Vad har Jonte som inte jag har? Säkert massor och det vore olämpligt att gå in på sådant här... Halv 12 ringde Emilia från Karonkan och undrade om jag kunde hämta henne... Hade någon sagt att det var aktuellt hade jag avstått rödvinet... Nu undvek jag olagligheter och jag hoppas hon kom hem bra i alla fall...
En sådan här bild från i går kväll har jag fått mig tillhanda. Han som hänger på min dotter är min tilltänkte svärson Joel... Även han blivande student!
 
 
Right. Programbladen klara då och sen för att hämta Edit. Mikropizza here I come. En sak till önskar jag av denna lördag... Att sitta i soffan och se 4-5 fotbollsmatcher på raken!!!! Utopi? Troligen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0