Jag kan ju jaga mina bollar själv...

Fredag betyder att alla glatt ser fram emot en väderkvickande helg med nära och kära, eller ett litet äventyr i okända trakter för att uppleva nya saker och platser. Avkoppling och trivsel helt enkelt. För mig är fredagen ofta lite som Robinson Crusoes vän... Död sedan länge... Eller kanske mera seg och alldeles för full av tankar...
 
Under fredagen har jag full schemalagd dag i skolan och har faktiskt i dag gjort vad jag kunnat för att variera undervisningen på olika sätt. Dessutom har jag transporterat min yngsta dotter till skolan och min son till en annan inrättning direkt då slutvisslan ljöd i Kyrkby. Fisksoppa har jag ätit och pratat med psykologer, speciallärare och till och med undrat varför rektorn är på jobb.
 
Då det gäller Åland United har jag fixat internet åt Jenny Danielsson, ordnat med en felaktig räkning för en spelare, godkänt 2 fakturor, skrivit under ett internationellt dokument både som "Sports Director" och "Chairman of Finland´s womens´ league association" och sen har jag försökt få rätsida på bollkajsorna.
 
Det visades att Marjukkas brev om bollkajsor hade gått till personer inom det ansvariga laget som inte befattar sig med just bollkajseuppgifter. De befattar sig tydligen inte heller med att vidarebefordra dessa brev till sådana som befattar sig. Då jag försökte då lite fart på processen uppmanades jag att "jaga mina jävla bollar själv", som om det skulle hjälpa... Till all lycka har Annica, som alltid brukar ordna det allra mesta, ryckt in för att försöka få ihop ett garde. Hoppas bara att domaren godkänner att de står på sin post i röda tröjor i morgon, då jag inte riktigt har andra just nu... Kommer det ingen alls, då får jag väl jaga de där bollarna själv och dessutom be Lelles ordningsgarde att hjälpa. Förresten skulle det vara kanon om IF Fram och LIF kunde skicka sina flickor födda 07-09 typ till Ytternäs den 11/5 för att spela poolspel för Åland United. Kan nån skicka dem ett ord? Hammarlands IK verkar inte alls vara intresserade av att komma gratis på match i morgon, eller kanske inte Marjukka har vidarebefordrat deras svar...
 
Vår magnettavla hittades i går i Eckeröhallen och jag hoppas att Zacke, som uppmanats föra den till stan har levererat den rätt, så Maiju och Craig har den om en kvart på WHA där laget ska träna.
 
Sparhallen meddelar att de vill att vi ska ha vår skyltdocka framme. Jag skulle gärna ha henne där, men jag har tyvärr ingenting att klä henne i och det vi kommer att ha kommer att göra henne till armamputerad. Rufus tror nog att han kommer till middagen som Fru Kickan sagt att "nog fixar sig" utan att alls specificera hur och av vem. Emilia ligger i soffan och är helt normal. Va roligt!
Denna bild är en aning gammal och dessutom fejkad. Den är dock helt up to date ändå på sitt egna sätt.
 
 
Sen ska Frankrike ha presidentval också. Heja Macron! Det är lite som i Åland United det. Hoppas dock han levererar snabbt!
 
Aj jo. Jag får inte glömma att ta med säsongkorten till träningen. Där väntar som vanligt ett fågelbo med gapande munnar. Precis som jag sade till stackars 7A i dag att de såg ut....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0