The power of blog...

Meningen är att rubriken ska sjungas.. Ni vet, The pooweer of blooogg. Som The Power of love, jo ni förstår... Natten var väldigt upplysande, på samma gång som den de facto var väldigt trevlig. Vi var alltså på Röda Fjädern galan, som visade sig vara en Lions fest där man samlade in pengar för ungdomar. Då jag hade hunnit raljera en god stund om just detta kom där också en klar och tydlig beskrivning på hur unga, samt vilka unga som stöds av dessa pengar som bland annat ropades in för tavlor och kaniner av betong och vad allt man nu hade där. Fru Kickans arbetsgivare hade organiserat för oss, jag som bihang då, ett bord, mat och dryck till en viss del så absolut ingenting fanns att klaga på. Inte ens faktum att någon trodde att detta även var en dansgala fick sinnet att förmörkas. Till min glädje märker jag att toleransen för oss dansovilliga ökar hela tiden. Det visade sig vara okej att inte dansa och det i sin tur ledde till att jag faktiskt dansade hela tre låtar. Fru Kickan och kollegan Ulrika blev de som fick dra runt med mig och törna in i folk. Men riktigt trevligt var även det då det inte hette att man måste.
 
Sen dök Craig upp. Saker han sade fick mig igen en gång att förstå hur mäktig denna blogg är. De mest osannolika människor verkar läsa den. Jag ser ju själv hur läsarmängderna ökar med rätt sorts rubrik och framför allt rätt sorts bild.
Den här bilden på Viitala, Nordqvist och Craig i IFK tröjor kommer att dra minst 50 läsare helt separat. I just tell you.
 
Det är väl faktiskt så att, eftersom jag inte begränsar innehållet till bara personligt, eller bara fotboll, alternativt bara skola, religion eller politik etc så vet folk kanske inte vad de ska vänta sig. Endel bara kollar för att se vad bilden är för, andra skummar pliktskyldigast för att se om Åland United, IFK Mariehamn, Gurkan, Magister Sviberg, Edit eller någon annan, som tex Mat-Inger nämns. Jag har levt i tron att det faktiskt mest bara är de som själva berörs som läser och att någon annan då och då lite tittar till det. Men det som Craig nämnde i går får mig att fundera på allvar över om jag borde känna ansvar för vad jag riktigt skriver, eller vad folk som läser tror att jag skriver. Eller kan jag helt enkelt bara tuta på och inte se min egen del i det hela alls? Just nu känns det mest som om jag bara håller mig väldigt vag om allt, eftersom både tolkningar, feltolkningar och övertolkningar av sådant jag inte ens sagt leder till händelser ute i världen. Wow!
 
Eftersom detta är en sådan väldig informationskälla väljer jag nu även att tuta ut mitt veckoprogram, som jag känner det för tillfället. Inte för att hela världen måste veta det, men för att de som finns i min närhet och ibland bara vet vad jag skrivit här, inte vad jag säger ska veta och därmed kunna planera sin vecka kommer schemat jag måste följa. Det lär bli mer, men så hör är det just nu.
 
Måndag: Tidigt utvecklingssamtal, sedan skola 9-15 och utvecklingssamtal 15-18
Tisdag: Tidigt utvecklingssamtal, skola 9-15 15-16.... Kollegiemöte 16.30-18 Skypedeltagande i Ligaföreningens årsmöte (obligatoriskt)
Onsdag: Skola 9-15, Utvecklingssamtal 15-16.30
Torsdag: Tidigt utvecklingssamtal, skola 9-15 kvällen på Edits träningar
Fredag: Skola 9-15 sedan Rufus och Emilia här, program okänt
Lördag: Rufus innebandymatcher och Pärla födelsedagskalas i omlott
Söndag: Inget på schemat ännu
 
Saker att göra under icke schemalagda tider: Provrättning, uppsatsläsning, förberedande av utvecklingssamtal, spelarrekrytering, rekrytering av kassör för Åland United, skrivande av grundtexter för Åland United, samt vara Pappa åt Edit, Rufus , Emilia och förhoppningsvis även Linda om vi får en facetime vid tillfälle nån sen kväll.
 
Detta var alltså inte till för att visa hur lite eller mycket jag gör, bara en praktisk information som säkert kunde motsvaras av en upphängd familjekalender i köket, men då vi inte har någon. Fru Kickan, är det okej så här eller ska vi ta det fler gånger? Du ser att jag får praktiska svårigheter att föra Edit några morgnar samt att hämta henne de allra flesta dagar. Tisdagen måste jag sitta ostörd i möte här i vardagsrummet, så där bör vi fixa något så du kommer till träningen. Bra, tack! I övrigt skulle bastu sitta fint några gånger också.
Här är förresten Kameruns startelva i går inför 2-0 segern mot Egypten. Raissa spelar med sin nummer 8 och gjorde 90 minuter på hemmalagets mittfält. På tisdag väntar Sydafrika som i går fick 0-0 mot Zimbabwe.
 
Aj jo, eftersom man aldrig vet vem som läser. Idén med att flytta elevrådsmötet till lektion 5 i morgon var ju helruttet (det var min idé så ruttenheten kommer med personen så att säga) Det är ju utbildningsmässa för niorna för Bövelen... så mycket har ni på agendan i alla fall att vi måste få till en tisdagstid. Lektion 3 (kl 11.20-12.05) i mitt klassrum. Är det okej? Om allt går som planerat och som Craig sade, då kommer någon behörig inom elevrådet att läsa detta. Var vänlig och bekräfta samt sprid det så allt blir klart! Tack!
 
Emilia hade i går, medan vi var på galamiddagen varit hemma hos oss och dumpat två väskor sprängfyllda med papper som tillhör mig. I huset som jag ägde ännu för typ 10 år sedan hade man hittat dem och visade vänligheten att återbörda dem till mig. De kunde ju ha förstört papperen också, men jag är glad och tacksam att ha fått dem. Jag hittade mitt militärpass, några uppsatser från gymnasiet, ,samt några prov jag skrivit (jösses hur jag tog ut svängarna märkte jag), anteckningar på tre språk från universitetsstudier, träningsscheman för Gnistans A-juniorer, samt utförliga anteckningar från alla matcher... Juveler (inte riktiga, men bildligt) att gå igenom med tid någon gång. Sen hade jag ju en osthyvel också, som Emilia hämtat till mig... Den hade jag ju glömt, fram till att jag såg den.
 
Egentligen hade jag tänkt köra till Röd Bettan för att hämta Edit, men Fru Kickan rapporterar att Gurkan hunnit före. Jaha... Va bra. Det ryktas om kebab som mat i dag. Perfekt Post Röda Fjäderngalan middag. Nån engelsk fotbollsmatch och lite uppsatsläsning, en klass prov att rätta och kanske kanske en spelare att signa... Obs kanske. Alla ni där ute, hold your horses!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0