Jag hejar på Dolly Style!

Denna lördag är ett utmärkt exempel på hur man kan känna sig fri och ledig, men ändå göra lite nytta, typ. Just nu har jag alla mina barn, förutom då Linda som snart väl vaknar där i Kalifornien, under mitt tak. Dessutom fru och grannar.
 
Eftersom det ju blivit klart för hela världen, eller åtminstone den delen av planeten som läser åländska tidningar hur jag resonerar då det gäller Melodifestivaler osv behöver jag inte komma ut tydligare. Eftersom Krista Sigfrieds inte gick vidare har jag en klar favorit i kvällens Andra Chansen, som man laddar för för fullt här hos oss. Dolly Style! Alla förklaringar överflödiga!
Snälla Sverige. Ge oss ett resultat. Rollercoaster...
 
 
Jag har hunnit sova länge på morgonen. Första gången på väldigt väldigt länge som jag kände mig utvilad. Jag har även hunnit sparka mera fart i vissa liggande ÅU ärenden. Ytterligare har jag lokaliserat Rufus och fått hem honom. Övriga familjen har varit under kontroll och jag har ätit en god raclette-middag tillsammans med de övriga på Bergshöjden, i alla fall nästan alla...
 
Inga fotbollsresultat vet jag ännu, förutom att PIF slog IFK Mariehamns damer med 3-2, Jag bevistade själv, eftersom jag känner mig ansvarig för att själva matchen kom till, uppvärmningen och första halvlek. Maja och Sofia spelade för PIF och gjorde det i mina ögon helt hyfsat. Hoppas alla bollar, västar och koner kommer tillbaka och jag kan se över eras frakt till Eckerö till måndagens ÅU träning. Hela första halvlek var för övrigt väldigt underhållande på läktarplats då Camilla, Åsa och en massa andra, jo Hanna även du, underhöll och vi alla tävlade om vem som var roligast. Jag vann herrklassen och på damsidan står det ännu väldigt jämnt i mina ögon... Roligt var det och inte alls kallt.
 
Före jag gick ut hade jag glädjen att se Fru Kickans lag, JIK B laget ta sin första seger i årets division 2 volleyboll. 3-0 i set blev det och ett glatt lag ropade "Skit" på fotografens begäran!
3-0 och skit trots seger. Tufft!
 
 
Nu ser vi bara fram emot bastu med Rufus, pop corn, Dolly Style eller vem som nu gör bort sig och så en hel söndag då mycket kan gå fel inför måndagen, eller så går det rätt!!! Emilia har satt igång nån app, eller vad det nu heter som gör att man kan spela videos från telefonen på TV och nu dundrar en 10 årig Zara Larsson i vårt sovrum. Småflickorna ser på Bolibompa och nu blev det Alicia Vikander istället... Eller vad hon nu heter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0