Sådär. Nu börjar det vara dags för höst!

Det är inte det att jag inte har något att säga. Det är tvärtom så, att jag har alldeles för mycket att säga om historier som går in i varandra eller lever separata liv, allt som sommaren pumpar på här ute och inne.
 
Linda ska återkomma från Sottunga, Emilia fick sitt nya pass i morse och är nu på jobb, samt ska spendera kvällen med Linda. Rufus sover troligen fram till eftermiddagen och är i en fas i sitt liv då han på riktigt åtminstone säger att "Rockoff är det enda som händer på Åland". Jodu. Halvtaskiga artister, eller i år faktiskt endel nästan okej, som uppträder inför ofta helt ovetande publikmassor varav de flesta knappt ens är på konserterna utan driver omkring på stan för att "det händer saker". Säkert alldeles underbart för 15 åringar, men alldeles alldeles förhatligt idiotiskt och hemskt för deras föräldrar. Jag tycker inte alls synd om stackars grannar eller nåt. Jag ser det bara som ytligt tjafs! Precis som antagligen den arga kvinnan ser på fotbollsmatcherna på WHA, ni minns henne från Morsdagen?!
 
Edit lät inte Emilia somna före hon hade somnat och Emilia hade därmed inte fått blund före efter 2 i natt. Jag måste ge mig eftersom jag är så utmattad av alla de där historierna jag kunde, men inte kommer att berätta här och nu. Fru Kickan kom på att hon kanske skulle åka på jobb, så här mitt i semestern. Jag mal på som vanligt, alltid, varje dag varje natt och folk omkring mig vill mest leva för stunden. Det är väl bra va?
 
Nu kunde det bli höst tycker jag! Schemalagd ordning och stress utanpå det. Det är i alla fall i längden bättre än stress utan schemalagd ordning. Visst är här en månad sommar kvar. I detta skede borde förra skolåret vara utagerat och nästa småningom söka sig fram i sinnet. För mig är det en evighet sedan förra skolåret tog slut och en helt absurd framtid tills nästa äntligen sätter igång och får mig att fokusera på sådant som tar mig bort från det här oschemalagda kontorsarbetet. Det sköter jag sedan före skolan, på samtliga rester och efter skolan, men jag kan hänvisa till att jag inte har tid just då!
Jag har ingenting mot sommar. Men då hösten kommer, då kommer friden! Match i morgon och nån konsert som gör mig upptagen mellan kl 10 och 01 på måndag... På TV studsar Lisa Ajax just nu med en pingisboll på en pingisracket. Så härligt crazy. Det är ju sommar...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0