Måndag och uppsamlingsheat

Jaha. Just då jag haft första lektionen och skulle jobba lite kom en sjunde klass och hävdade att de ska ha matematik i min klass. Nåja, alla böjelser och övertygelser är ju okej, förutom ren nazism och värsta formen av Stalinism, så okej okej.
 
I stort gäller det att, förutom göra strukturen klar för de 4 återstående lektionerna, även se att utflyktsdagen den 3 juni är under kontroll. Bara 300 ungdomar på tre olika platser runtom Åland under en dag. Lätt som en plätt. Sedan dagen efter har jag hand om en heldag till, för samma ungdomar (=hela skolan) då ska det spelas fotboll. Lätt som en plätt det med.. Men nu är det inte så länge kvar tills det ska hända berättar man, så det gäller att få nån form av planering till stånd, väl. Så var det nånslags projektpärmar som skulle granskas också, samt allmänna vitsord inför morgondagens konferens.
Klassisk skolutflykt
I övrigt har jag gått över deadline med att lämna in min körräkning för månaden. Och en mor vill att jag ska prata med hennes son här i skolan. Han vill varken prata med mig eller sin mor, så det hela är en aning komplicerat just nu. Undrar vad vi ska prata om ifall jag får napp...
 
Jag såg en del av HJK i går. Fick en liten bild som jag ska bekräfta senare i dag, inte nu tydligen då det kom ungar som ska räkna... De förlorade i går hemma mot Pallokissat dessutom, HJK alltså. Laguppställningen de mönstrade var väldigt intressant ur det perspektiv mina studier i går gav. 0-3 på Talis gräsplan nr 1. Samma plan som vi spelar på i lördag.
 
Även Honka satte saker och ting på plats då de piskade upp VIFK med 8-1. VIFK har dock gjort mål i de tre senaste matcherna. Snart rinner första poängen in också. Jag lovar.
 
Hoppas Gary är tillbaka från Helsingfors. Väldigt få livstecken har hörts, men han brukar nog vara där och ibland rent av höra av sig innan träningen. Anpassning är ledordet för mig.
 
Bilen behöver också tankas. Snart är det kväll igen och jag kan erkänna att det var okej att se ishockey i går. Nu behöver man inte se sådant igen på en tid, om inte NHL intresserar förstås.
Peace out!
Detta kunde vara jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0