Vilken frispark!

Oj oj vilken frispark vi såg i natt! Tyskland dominerade ju fullständigt första halvlek mot Norge. Anja Mittag satte in en retur efter typ 5 minuter och det såg ut som en 6-0 uppgörelse. Norskorna segade dock fast och kunde hålla målet rent resten av halvleken. Sen i andra halvlek kom målet som jag redan nu tror att kan betraktas som detta VMs pärla. En klockren frispark i krysset via ribban. Ingen målvakt i hela världen, med eller utan snopp hade tagit den, jag lovar!
Maren Mjelde var det som fick träff och det hela slutade sedan 1-1
 
Länge såg Kina-Holland ut att bli 0-0 , men i 91a minuten fick kinesiskorna utdelning för sitt spelövertag i andra halvlek. 1-0 till Kina och klockan närmade sig 3 på natten. Eftersom jag hade lovat dyka upp på backlinjens lagdelsmöte på morgonen fick jag ge mig där och Kanada-Nya Zealand fick köra sin 0-0 helt i fred. Dessutom såg jag att Thailand piskat upp Elfenbenskusten med 3-2. Förstod på de svenska kommentatorerna att just Thailand kan komma att bli en faktor som kan fälla ut Sverige ur fortsättningsspelet ifall resultaten ej går svenskornas väg. Fast min inställning till de svenska landslagen finns dokumenterad på denna blogg kan även jag tycka att fotbollen nog vinner på att ha Sverige och inte Thailand vidare. Få se vartåt det barkar. USA-Sverige i natt 03.00 EET.
 
Backlinjen ja. I går morse jobbade vi lite på träningsplanen och denna morgon hade Huvudtränaren ett videomöte tillsammans med involverade spelare och mig på WHA. På 90 minuter tittade vi på inte mindre än exakt 50 sekvenser från Pallokissatmatchen (Jag vet, jag räknade). Jag kan inte låta bli att imponeras av hans produktivitet då det gäller just videoanalys. Nåväl, sekvenserna beskådades och analyserades och ett säkert försvarsspel just i backlinjen är nu att vänta mot TPS på söndag!
Detta är inte vår backlinje, men dock en väldigt rak sådan, precis som vi vill att vår ska vara i grundposition
 
Då jag kom hem fann jag, igen, Edit i soffan. Mor hennes sov, och sover fortfarande. I går skulle hon vara duktig och stannade uppe nästan hela Norge-Tysklandmatchen, lite assisterad av grannen Tessa, som ännu inte fått sig önskat ett artistnamn för denna blogg. Med artistnamn menar jag personer som Kickan, Gurkan, Pärla och Mat-Inger som jag nämner var och varannan dag, se nu fick jag in Mat-Inger igen och hon ska vara nöjd och således servera välkokt potatis i höst!
 
Det ser ut att vara en solig dag på kommande. Bara Invalidhustrun vaknat, se där ett artistnamn igen, och Edit sett klart på Sommarlov, blir det att se ut som just sommarlov. I och med lagdelsmötet är jag klar med den schemalagda delen av dagen. Vi har en liten förhoppning att Emilia och Rufus kanske ska komma till middagen och äta fredagstacos. I morgon åker de till USA och återvänder först efter midsommar då även Linda ju kommer hem. Det vore alltså roligt att få ha dem här en liten stund före de reser. "Kanske det kanske" svarade Rufus i halvtid i natt då jag messade och frågade.
 
Utan att det nu har något samband med någonting egentligen vill jag nämna att HJK och Ilves spelade 2-2 i går och att det som inte dödar, det härdar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0