Med Svärmors bil mot nya... segrar väl

Måndag morgon grydde, utan mig. Jag tog mig en liten liten slummer så där på nattkvisten och då jag vaknade satt Svärmor i vår soffa. Det kunde ha blivit riktigt illa, men slutade förstås, eftersom Svärmor är en Fridens Kvinna, väldigt bra, för jag fick låna hennes bil fram till torsdag. Då kan alltså Linda hålla Fru Kickans bil och jag hoppas på att Bifa mannen fixar min. Se där. Allt löser sig, tror jag i alla fall i skrivande stund.
Med en sådan här åker jag, Craig, kanske Hanna Blomberg och en bollkasse med koner och västar till Bengtsböle i eftermiddag
 
Öspelen har rapporterats börjat väl. En skyttemedalj och en tredjeplacering utan medalj rapporterades in i går. Forna eleven Hannah kom till semifinal på 200 meter trots att hon blev sist i försöksheatet. Volleybollherrarna slog Guernsey i tre raka. Sen då fotboll. Herrarna inledde med en 2-1 seger över Ösel. Lundberg och Amani hette de åländska målskyttarna, sägs det. Först ut med nyheten var Lagtingets Talman Britt Lundberg, som är mor till målskytten, ja Lunderg då... I damernas första match, mot Ynys Mon hade det svängt en del. 1-0 till Åland I halvtid och 5-2 till Åland efter 90 minuter. Det enda sättet för mig att få tag på målkyttar var att facebooka Maryette Karring som meddelade "Syrran 2, Lina, Flöjt o Josse". För de inte lika insatta läsarna betyder detta att Melanie Karring gjort två mål och sedan Lina Holm, Josefin Fjöjt och Josefin Danielsson var sitt. Bra början damer, vad jag förstår. I dag väntar Guernsey!
Melli då hon nån gång spelade på WHAs gräsplan
 
Det pågår stark och intensiv aktivitet runtom min kropp. Alla Edits dockor, som sover så fint i sina specialgjorda bäddar måste väckas så att Fru Kickan, tekniskt sätt dockornas Mormor, kan dammsuga. Jo, i dag är det en sådan dag här! Även samtliga sängar är utan lakan. Jag tror jag har lärt mig att jag är den som förser dem med sådana sen. Även Edits Morbror Linus lär ska antåga, bara han hunnit äta lunch på stan med Gurkan först... Sen ska han och Kickan ut och springa. Hoppas jag hinner få dem hem innan jag ska till Bengtsböle bara. I söndag väntar PK-35 i Myrbacka ser ni...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0