Morgon före.. ja, Dopparedan väl

Jag lät med flit bli att skriva flere inlägg i går kväll då jag hoppades att det jag lade upp på eftermiddagen skulle få möjligast stor publik. Har du missat det och är intresserad av hur vi bäst kan använda våra förhållanden till att skapa god damfotboll, läs! Håller du med, eller inte, kommentera så kan vi föra en diskussion som i sig utvecklar ärendet till bredare lager och förhoppningsvis till slut mot gärning, inte bara ord.
 
Gårdagskvällen fördrevs bland annat som chaufför då jag körde ut Fru-Kickan och Gurkan till skogar nära Lemland, vem vet egentligen var gränsen går, men jag tror det ännu var Jomala där vi sedan stannade. Bilfärden var minst sagt kaotisk då Gurkan agerade GPS, först på rikssvenska, sen på en väldigt hemgjord finlandssvenska som mest liknade estniska. Förstås hamnade vi fel och inga "Roliga rumpor till vänster" dök upp. I stället kom en barbröstad korpulent svensk ut ur sin stuga och undrade vad vi höll på med. En korrigering och lite åländskklingande GPSande senare kom vi ju fram.
GPS-Gurkan
 
Edit och jag kom alltså därifrån och åkte hem, via en timme på stranden. Sen hade vi en skön kväll hemma. Jag fick lite ur världen och hon fick se på Frozen. Win-win.
 
Nu är jag, precis i dessa minuter på väg till Vikingahallen för vår matchförberedande träning. Gary väckte mig tidigt i morse och bad mig ta med magneter och magnettavla, för han hinner inte få animationerna klara. Jag ska någon gång uttrycka mina tankar kring animationer, både ur lärar- och tränarsynvinkel. Vi kan väl ändå vara överens om att magneter är bra, va?
 
Craig har denna vecka vikarierat Steve, som varit på Öspelen som tränare för IFKs A-juniorer. Detta innebär att han just nu finns på färjan och kommer att stiga av på sin väg mot Tammerfors där laget hans har match i dag. Meningen är att vi träffar honom vid Svenska Teatern i Helsingfors i morgon på morgonen. "What can go wrong?" sade han. Nåja, Pille räknade utan problem upp fem saker som kan gå fel. Vi hoppas på ingen av dem, eller någon annan variant som hon missade.
 
Ser ut att bli en varm dag igen. Ser även ut som om ingen annan hinner vakna före jag åker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0