Kaninmat

Morgonen har tagit fart efter att jag insåg att jag bör stiga upp före Fru-Kickan som meddelade att hon kan sova längre då inte Edit är hemma. Det blev väldigt konstigt allt, men då jag funderat en stund steg jag upp för att liksom inte vara i vägen då hon själv har beslutat att det är dags för alla rituella morgontvagningar på två olika toaletter. Allt väl där vad jag kan förstå.
 
Edit verkar ha haft väldans roligt på husbilscampingen. En bild som sänts från platsen visar sådant här från något som tydligen var i går kväll
Pärla och hon delar bädd. Det brukar betyda gråt, men kanske inte i en husbil. Nå i kväll får vi höra om hon har tid att berätta något.
 
Dörren är även öppnad så Huvudtränaren kommer åt bollarna och vi hoppas att allt går sin gilla gång så vi väl föreredda kan bedriva pre-match samling vid 4-tiden.
 
Mat-Inger var just inne med en lapp (inte en Same utan en papperssådan). På den står: " Karlar som kallar grönsaker för kaninmat borde studera kaniner. Kaninhanen är vig och rörlig, saknar kulmage och är mycket intresserad av sex".
 
Jag tycker texten är alldeles perfekt belysande. Precis så där ser jag det också! Hur många av er har sett en kanin äta kokta grönsaker blandade med ris och någon stackars kycklingsslimsa till exempel? Nej. Precis som kaninerna anser jag att grönsaker ska ätas färska! Då hålls man vig och rörlig. Kulmagen är en definitionsfråga och ja... Jag har ju fyra barn, så döm nu sen utifrån det... Inga fler kommentarer om detta, då det är en familjespalt, men kaniner ser rätt på många saker i livet anser jag!
 
Nu kaffe inför Franska Revolutionen som kommer att gå över i frågan om vad Gud är, ifall nåt sånt finns... Lite som det där X de nojsar om i matematiken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0