Hemma och det är snart morgon

Bara snabbt nu, för snart är det morgon. Åboresan blev inte vad vi väntade, trots att en massa supporters slöt upp. Inte ens de cirka 10000 motor och rock´n´roll entusiaster, varav bland annat Fru-Kickans kollega Magnus, kunde hjälpa Åland United till seger denna soliga och heta augustidag.
 
Vår Ordförande förbjöd mig att skriva vad han frågade mig då han ringde. Därmed gör jag ej det, men jag vill poängtera att han tror på oss och det hoppas jag även resten av supporterskaran gör. Fotboll är en smärtsam form av liv. 2-0 i rumpan blev det. Vi försöker nog vårt bästa. Som Craig brukar säga... "Det är på den mörka sidan det händer". "Det råkade vara en tisdag".
 
Annica skickar hälsningar att återväxten gör bra ifrån sig. F 03 har vunnit i dag. All lycka för söndagen önskas här av en redan ärrad veteran!
Dessa spelar i morgon om ära och medaljer. Hoppas det samma gäller för så många som möjligt av dem om si så där 9 år!
 
Fast jag är ÅU-gubbe kan jag glädjas åt saker som inte hör hemma i ÅU, åtminstone ännu. Hanna Ruohomaa gjorde come back i TPS efter en lång tids skada genom ett inhopp. Må lyckan följa henne! Kanske lyckan leder ända till Mariehamn?!
Från Raumo till Björneborg och sen till Åbo. Jag säger inte nej om hon här spelar för ÅU en dag!
 
Bäst att lägga sig nu så alla blir nöjda med mig i morgon. Alla, är i och för sig ganska över förväntningarna. Nå, åtminstone de viktigaste då!!! Okej?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0