En hel helg i mitten blir sista helgen. Och den ska vara i Kuopio!

Den sista officiella lärarsommarlovsfredagsmorgonen är inne för denna sommar. Programmet för min del har gått ut på att väcka Edit och som vanligt förbereda henne samt Fru-Kickan, som mest förbereder sig själv för avfärd till arbete och dagis. Härnäst kommer jag att ge lite tid åt Pallokissat och fortsätta där jag blev i natt. En del diskussioner om klubbens struktur gjorde att inledningen av matchförberedelsen blev väldigt sen och då jag de facto har möjlighet så lämnade jag en del nu till morgonen. Då det är klart ska jag ta en diskussion med Rektor Granberg, samt iordningsställa klassrummet så mycket det går så det är färdigt på måndag, så det sägs att det ska komma elever och allt. Själv kommer jag ju under nattens mörka timmar från Kuopio så det är ju behändigt om så mycket det går är klart för att bara leverera showen.
 
Matchförberedande möte och sedan träning på konstgräset alltså, så vi har lite konstgräs i benen och skorna, som det brukar bli, innan vi tar oss an Kuopios svarta (!) hemmaplan. En vanlig Kuopioresa blir det. Färja till Helsingfors nu i natt. Buss från Helsingfors upp till Kuopio där vi spelar 18.30. Därefter övernattar vi och åker sedan buss genom hela landet ner till Åbo för kvällsfärjan på söndag kväll. I Långnäs klockan 1 och sedan då hemma vid 2 tiden runda slängar natten mot måndag. Det känns alltid extra relevant att ha med sig några poäng då man kommer från en sådan resa. Men den minnesgode supportern vet ju att det inte var så senast. Inte ens hemma i juni var det någon ordning, utan Pallokissat har faktiskt vunnit de två senaste matcherna mot oss. Det måste bli ett stopp på det där tycker man!
Jag vill så gärna få bort bilden av Pallokissat i mitt huvud. Den då det är mörk kväll, kallt eller regnigt och de är så där äckligt glada på hemmaplan... Denna bild är dock gammal, vilket man om inte annat ser på att Ella bär helsvart här. I morgon bär hon helrött som sig bör på bortaplan!
 
Dagens Ålandstidning tar upp ett ämne som verkar vara kärt för många ålänningar. Vem ska träna IFK Mariehamns herrar efter Pekka? Jag vill fatta mig kort i detta ämne, som angår mig som ålänning, fast jag ju har mina klubbsympatier på annat håll, vilket egentligen är tråkigt för jag gillar folket i IFK, både spelare, tränare, funktionärer och supportrar. Allt gott till dem alltså!
Om inte han här är ett seriöst alternativ då det blir aktuellt, då dristar jag mig till att kalla IFKs styrelse inkompetent. Så, jag antar att han kommer att vara det, inte sant? Jag utvecklar gärna om någon ber mig om det, vid tillfälle.
 
Nu har alla IFK supportrar dock fullt upp med att pumpa adrenalinet inför morgondagens cupsemifinal mot mitt HJK. Må bästa lag vinna! Ägna gärna en liten tanke åt oss där i Kuopio också är ni snälla! Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0