SKENHELIGT SKIT!!!!!!

Egentligen hade jag tänkt breda ut texten om de Finlänska landslagen och lite spekulera i fortsättningen. Till exempel vem som ska leda Finland i VM kvalet som följer direkt på EM slutspelet. även ungdomslandslagen är ju en riktig snackis har det visat sig. Så många kloka ideér verkar det finnas där ute att jag tänkte lyfta upp det hela på bordet här...

Men nu blev jag så rakt igenom förbannad att det inte blir nåt alls som jag tänkt! Fick veta att en av våra U23 landslagsspelare INTE FÅR LEDIGT FRÅN SITT SOMMARJOBB för att representera Finland!!! Samma spelare har spelat för Åland denna vecka efter 8 timmars arbetspass och i och för sig kan man ännu köpa det då det är öspel, Fun and Games, men vem om inte åländska företag pratar om hur jättegullepullefint det är då våra åländska flickor spelar så bra fotboll.. Jo jag tackar! Sen då de på riktigt kunde profilera sig och stöda dessa gullepulle söta PROFFSspelare att på riktigt slå sig fram i världen. Då kan man inte avvara.. JO- jag är inte dum. Jag vet att semesteraersättare är just semesterersättare och finns just för att folk har semester. MEN VI PRATAR ELITIDROTT: Sen går det nog att tycka allt möjligt om att IFKs herrar heter Pronevich och Gruborovitzchzx. Men då vi inte ser vad vi kan göra för våra egna Karlsson och Mattsson med flera!

HerreGud! Tre steg fram och två steg bak! Till all lycka tar inte fotbollen, landslagen eller karriären slut med detta. Vi bara får en påminnelse om hur oerhört lite folk begriper om det som ute i världen är VIKTIGT!

Jepp på slutet några bilder på personer som figurerat i både A-landslags och ungdomsditodiskussioner. En ny kandidat plockar jag själv fram (ni  får gissa vem) och om en person är på bild betyder det inte att jag själv automatiskt stöder. Likväl betyder det inte att om man inte är på bild är man inte ett bra alternativ...

Vem ska bort? Vem ska in? A-landslag, U23, U19, U18, U17, U16... Och jo. Vi talar flickor och damer här... Om de kan få ledigt från sina superviktiga sommarjobb förstås. JÄVLA PÖSMUNKSGUBBE!!!!!!!

Micko. (sista orden i texten ovan avser INTE honom)

Make

Marke

Kipe

Maria har ett visst understöd vet jag...

Jaska så klart

Robban kan förvånansvärt mycket finländsk fotboll. Mycket mer än de flesta infödda!

Kommentarer
Postat av: Max

Egentligen finns det inte någonting som är viktigt.



"Hos oss arbetar landslagsspelaren..." tycks ha lågt PR-värde :/

2009-07-07 @ 12:30:31
Postat av: MV

Och det är något vi alla måste jobba med! I antikens Grekland var det annat!!!!!

2009-07-07 @ 12:50:15
Postat av: beck

Arbetsgivaren? Bojkott på G

2009-07-07 @ 14:03:56
Postat av: Annica M

Fyyyy faaan! (Antar att man får svära här?). Det är så svagt av arbetsgivaren. När vi nu har så fantastiskt duktiga åländska fotbollstjejer så ska sådan skithögar sätta käppar i hjulen. Jag blir spyfärdig och gråtfärdig på samma gång. Önskar jag vore rik så jag kunde satsa mina pengar på flick- o damfotbollen. Kanske dags att börja med lotto...

2009-07-07 @ 14:06:07
Postat av: MV

Här får man känna sig som hemma och säga vad man vill på vilket språk man vill:-)



Eftersom jag bara har hört spelarens version (vilket ju inte ändrar faktum alls!) vill jag inte lansera allmän bojkott.. En sådan kunde faktiskt leda till att denna blogg försvann och att vi fick grilla all vår mat, samt avstå från kylskåp och TV..



Faktum är dock, oavsett hur spelaren agerat eller ej, att arbetsgivaren de facto förhindrar henne att spela för sitt land. I och för sig kunde man ju säga upp sig på fläcken, men det torde inte heller denna spelare kunna göra med tanke på hennes fortsatta liv som ju innefattar att äta och bo, med mera...



Nåja. Med lika bra mittbacksspel även i fortsättningen kommer det nya tåg. Hon har flere år kvar ännu inom U23 landslagets ramar!!!



Jag håller dock fast vid att detta är skandal!

2009-07-07 @ 15:06:30
Postat av: beck

Ett äkta grönt naturliv alltså?

2009-07-07 @ 15:53:38
Postat av: Simonkolina

Svar: haha vad menar du med att jag slirar fint? xD Jag slirar väl alltid fint?

2009-07-07 @ 16:00:44
URL: http://simonkolina.blogg.se/
Postat av: Simonkolina

Svar: Haha okej, jag förstår fortfarande inte, men jag har ju inte testat på nästa förbipasserande. :P

2009-07-07 @ 17:41:27
URL: http://simonkolina.blogg.se/
Postat av: Annika

Varit utomlands, men här har det hänt saker. Heja Maria V för min del-och Make :) Intressanta saker, men känns som en storm i ett vattenglas, samma har hänt förr. Fotis är inte allt. Min dotters bästa vän,barndomskamrat sedan dagis, gifte sig. Dottterns begärde ledigt i februari, fick det inte, for i a f på bröllop- två matchers avstängning. Hon tyckte det var värt det-jag understöder. Börjar tycka det går lite för långt. Hon har missat en enda träning sedan nyår...

2009-07-11 @ 21:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0