Att bli avstängd från träningar

I går hade Fru Kickan hosta och tog därmed beslutet att inte träna volleyboll. Tränaren ville dock väldans mycket att Edit skulle komma, så han tog sig för att åka via oss på kaffe (detta har jag fått berättat för mig, jag var ej hemma då ännu) och sedan tog han med sig flickan på träning. När de återvände informerades Fru Kickan om att Edit tränat bättre än någonsin eftersom hon inte haft sin mor närvarande. Således stängdes Fru Kickan av från C-lagets träningar eftersom Edit prioriteras. Sådan är idrotten!!! Fru Kickan kommer nu att kanske göra styrketräning på måndagar istället. För mig ändras inget, jag bara spelar med och samlar upp det som faller emellan, lite som jag trodde Beckenbauer gjorde på sin tid fram till att jag sett honom spela på gamla youtubefilmer....
 
Det verkar som om vår delegation, förutom Ted, har återvänt från den nationella mediakickoffen i går. Sara hade satts på scenen och enligt rapporter hade svenskan levererat det mest finska svaret av alla då hon fick frågan om hur ÅU ska göra för att besegra Pallokissat på lördag. Svaret på norrländska hade låtit: "Genom att göra fler mål än motståndaren..." Sedan tystnad. Det var verkligen värt att resa ett dygn för att leverera det där! Bra Sara! Jag märkte när Samuel kom till hamnen, för då kom meddelandet om morgonträningar upp på facebook. Så gör vi alltså. Hem med färjan och upp någon timme senare för att träna. Bra bra... Roligt blir det, på ett tragikomiskt sätt då spelare bekräftar sina deltaganden i frivilliga träningspass genom att skriva "Me too"... Jag vill betona att allt sker av fri vilja!!!
Här står Sara, med tolken Ted vid örat.... I morgon är det repris, med åländska medier som inbjudna... Fler slagkraftiga leveranser inväntas med förtjusning.
 
 
Jag har faktiskt fått några prov rättade. Högen finns dock kvar. Då det emellertid kommer så mycket världsligt emellan är takten inte enorm. I dag har man möjlighet att fixa min bakblink, inför torsdagens besiktning bara jag levererar bilen... Det ska gå. Sen är det en tisdag utan kollegiemöte. Det betyder att jag hastar iväg för att få Edit, som numera gör sina hårknutar själv, till dans. Sen ska jag ut och se laget i Eckerö...
 
Vår marknadsföring inför lördagens premiär är stillsam, för att säkert explodera endera dagen. De av er som kan läsa pappersversionen av Ålandstidningen kan även se specialaren gällande Pallokissatmatchen. Den som min mor påstod att hon hört och läst om... Jag ringde henne till och med, men då svamlade hon bara på om manschettknappar....
Det här är David Beckham. Han anses vara en stilikon och en av världens snyggaste män. För mig är han mest en hårt arbetande fotbollsspelare med en gudomlig högerfot... Nåja. Här äter han lunch. Inget mer med det. Han har mössa på huvudet fast röster lyfts om att man inte gör så någonstans i riktiga världen... Antingen har man fel, eller så är Beckham riktigt fräck... Själv lägger jag faktiskt inte märke till sådant, utom gällande mig själv. Jag har, likt under 1980-talet alltid min mössa i höger ficka... Jo, kom och kolla bara. Det ligger en pipo där!
 
 
Drömveckan fortsätter. Wienerkorv och potatismos bjuds det på innan vi ska dryfta de stora samhällsreformerna i Storfurstendömet Finland efter si så där 1863... Kalas! Nåt prov ska rättas, bilen fixas, Edit köras, sponsorer smörjas och sen ska jag se hur laget mår... Och Fru Kickan så klart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0