Skaffat en människa och vallar några andra

Fru Kickan drog precis just iväg på träning. Jag jobbar mot hydran. För varje meddelande jag skriver kommer det tre nya, minst. Om jag dock skriver snabbt och trycker hårt, samt muttrar nåt fult på finska, då hoppas jag att det ska stanna där det är.
 
I dag har våran sista osäkra match blivit konfirmerad. Vi har också skaffat en ny spelare, fast vi inte skulle. I kväll efter klockan 21 kommer jag att kunna informera världen mera om det. 7D trodde inte då jag gick ut ur klassrummet medan de jobbade och sa att jag just är tillbaka på vad jag sade att jag hade gjort... Jag köpte en människa helt enkelt. För några år sedan handlade jag en bil under en åttas religionstimme. I dag fixade jag en fotbollsspelares framtid hos Åland United... Och lektionen flöt på med barnen som fnissade över vad de trodde var ännu ett konstigt skämt av lärarn.
På tal om vardag i skolan så har 8A börjat gilla mitt "skrotupplag". De klär sig i vad de hittar i klassen och tycker livet är ganska roligt, vad det verkar. Sen kommer alltid nån kollega med något föremål de har beslagtagit av någon för att informera mig om att mina elever går omkring med sådant här... Jo, det vet jag väl. De hämtar nog tillbaka det sen...
 
 
En man vid namn Shitov vill sälja analysmaterial till Damernas Liga. Jag tyckte det lät överkomligt då han meddelade att det kostar 3000€. Sen då jag begrep att det gällde 3000€ per klubb, alltså totalt 30000€ fick jag kostatera att vi nog skiter i Shitov. Jo jo att Veikkausliiga och de klubbarna använder hans produkt. Vi har inte 3000€ per klubb,på damsidan. Det bara är så!
 
Det blev snorbråttom från jobbet i dag, därav hydraeffekten här hemma. Edit hade utvecklingssamtal. Fick veta att hon är ytterst långsam att gå ut på rast... Jag tycker det vore värre om hon vore långsam att komma in igen. Sen sa de att det är hon också... Jaha.
Edit är en kvinna som är mer för de stora linjerna och tar inte så stor notis om detaljer och petitesser, om hon inte är huuungriig eller tröööötttt förstås. Om uppgiften är att dra ett streck mellan en klocka och en ruta, då drar hon strecket, men via en massa andra rutor, för att det inte är förbjudet. Om hon skriver saker som ingen annan förstår gör det ingenting, för hon förstår ju själv... I dag hade hon bestämt sig för att se ut som en professor i skolan.... Här står hon i morse i köket, iklädd kavaj och slips...
 
 
Sen har jag blivit med extra elev också. Då vi kom hem från utvecklingssamtalet och Sally var pratsam och spyende kom en ung studerande inklusive mor och bestämde ett program för att läsa upp grundskolevitsordet i historia. Eftersom jag har gott om tid fick vi bra in allt detta i schemat.
 
Match på lördag. Jag tror mig smått ha koll på vårt lag och även motståndarnas. Nu lägger jag fingrarna i kors för att programbladen blir gjorda... Jag kanske gör en reservvariant själv så det säkert ska finnas.  En riktig kalabalik blev det också då jag försökte finna våra träningsmatcher på FBFs server, där vi måste lägga in allt nuförtiden... "Såja såja, nu tar du det lugnt" meddelade domartillsättare Josef. Jo, jag tar det lugnt. Systemet är ändå åt helskotta!!! Vad är det för fel på papper, penna och telefon?!
 
Det skulle vara nån match på TV i kväll också. Tänkte se om jag skulle hinna nu då det snart bara blir damfotboll här i mina rutor...Jag lär ha snarkat i natt sa Fru Kickan. Nu en tid har det varit bättre med det har hon sagt. Jag funderade var skillnaden kan ha varit och kom fram till att jag lade mig vid midnatt. Alltså lite tidigare än vanligt och var inte alltså totalt svimfärdig. jag mådde inte ens illa då jag lade mig... Kanske jag snarkar då. Får kolla... Bormedlet mot snarkning kanske är total utmattning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0