Jag ska vara i direktsändning

Jösses vilken vecka det varit (igen). Som Gurkan sade nån gång, minns ej när, är det liksom inte så stor skillnad när man frågar mig. Alla veckor verkar vara helt crazy... Ja, kanske det är så. Denna vecka har gått till, förutom det vanliga då, att förbereda en helg då jag inte reser med laget till Helsingfors. Eftersom detta är Åland har vi som kompensation fått till oss en direktsändning.
 
Elisa Viihde Sport 1 sänder ju Damernas liga. En match per omgång ser man på de kanalerna om man betalar och registrerar sig, ifall man får bild alltså. Detta har jag ju inte fått och via mina kontakter på Bollförbundet har nu allehanda tekniker var de nu finns, jobbat med att utreda om Åland ligger innanför EUs gränser eller inte... Åtminstone lät det så på mailen i går kväll. Ålands Radio har haft bättre flyt då de har teknikkunniga människor på plats och Owe meddelade i morse att den planerade direktsändningen från HJK-ÅU med Elisa Viihdes bild som grund blir av. Inte bara det. jag har tjatat mig till att vara bisittare också, så jag säkert får se matchen. En slags barndomsdröm går i uppfyllelse. jag får vara med och kommentera fotboll i direktsändning. Aldrig tidigare har jag fått det på riktigt och efter morgondagen lär vi veta om jag får vara det igen, tex om Ålands Radio bestämmer sig för att sända nästa bortamatch som går på TV. Den borta mot JyPK den 11e augusti alltså.... Det går att lyssna på alltihopa live på Ålands Radios webbsida om man inte har radiohörbarhet alltså. Därmed kan också ni som går till WHA för att se herrfotboll följa med vad som händer i Helsingfors på samma gång.
För dem som undrar vad Sally har lärt sig kan jag berätta att hon säger ta ta ta och att hon kryper runt utan att ta sig bakåt eller framåt. Edit kom i går sent hem från volleybollavslutningen och hade fått diplom. Hon var dock arg på sin mor som tog hem henne redan vid 22 tiden då hon gärna stannat kvar för att se om hon skulle få ännu mera priser. Hon hade faktiskt fått bollen över nätet två gånger sade hon!
 
 
Det var meningen att denna lektion, som var religionsprov med 9B skulle kombineras med studier av ONS shape (4-1-4-1 vad jag snabbt kunde se). Sen började det skaka i mailen och rapporter om onda ljumskar, samt att IFKs lagledare inte tänker göra listor och att IFK tycker att jag ska göra dem, samt att Samuel inte håller med vällde in. Dessutom meddelade FBF precis i det samma att vi lottats mot Tervakosken Pato borta i cupen den 4e augusti. IFK är också med. De möter TPS hemma..
 
Fru Kickan sov bra i natt sa hon. Roligt. Då hade jag rätt, för jag följde med hennes sovning på ringside position. Två lektioner kvar nu. Sen måste jag ta mig till träningen för att få se laget en gång innan de åker till HJK, som man brukar säga om man är från utlandet till exempel... 
 
Sedan sjunga upp så jag säger saker med klar röst i radion i morgon klockan 14.55...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0