Kissnöd är en jobbig känsla

I samma anda som man här på Åland erbjuder gratis prostatundersökning för män 2 år äldre än jag och sedan ännu äldre vill jag påtala att jag liknar min far mer och mer även på en annan punkt. Åtminstone för några år sedan brukade han, min far väldigt ofta vara kissnödig, liksom under hela dygnet. Även jag har drabbats av ökad kissnödsfrekvens. Förra veckan då jag hade prov med några klasser höll det på att bli fullkomligt olidligt. Jag fick be en kille som lämnade upp sitt prov (eller lämnade in, vi har aldrig riktigt kommit underfund med om prov lämnas upp eller in, eller nåt annat...) att gå till lärarrummet och be någon komma till mitt klassrum direkt. Frida kom sedan och jag fick min välsignade stund då jag kunde tömma ur mig slaggprodukter. Väl var det, eftersom det alltid finns de där som ska göra ordentligt, vilket jag i och för sig ber dem göra och så tar det evigheter innan de går... Nu tror jag faktiskt inte att mitt kissande beror på prostataproblem, utan mest på ett överdrivet intagande av kaffe. Så medan jag tackar Frida passar jag också på att säga att jag faktiskt får skylla mig själv... Nya prov om några veckor... Borde jag ta med mig en flaska eller nåt till klassrummet?
 
I dag är dagen då jag vanligtvis varit i Helsingfors, eller så har jag skött ruljansen här hemma medan andra varit i Helsingfors. Det är Damernas Ligas media öppning. Eftersom klubben tjänar på att jag inte tar tjänstledigt utan lön och för att visa Fru Kickan att jag visst delegerar stannar jag här på vår ö och låter Ted sköta mina grejer, på samma gång som han gör sina egna, vid tillställningen. Han behöver dock inte agera ordförande för Damernas Liga rfs styrelsemöte, det gör HJKs Sarelius. En del riktigt intressanta frågor har de faktiskt på agendan i dag. Vissa av dem kanske till och med för finländsk damfotboll lite framåt.
 
De övriga i delegationen är Samuel och sedan Sara, samt Jenny som fick hoppa in istället för Pille som mest hostar hon... I sig kan det vara en god lösning att Jenny åkte så vi har åtminstone en, förutom Ted som begriper vad som sägs vid infotillfällena. En platskasse med tre retrotröjor har jag också skickat med så Make Heinonen från Veikkaus ska få köpa dem för 90€. Han kommer att betala cash meddelade han precis på e-post... Bara om nån undrar ifall vi gör nåt eller ej för att öka våra intäkter. Jag såg ingen i Eckeröhallen i går som sålde säsongkort eller målkortslotter nämligen. Kanske jag såg slarvigt bara och då ber jag om ursäkt. Stor eloge till Bosse som tillsammans med Kjelle var de enda styrelsemedlemmarna på plats då A-laget spelade.
Jag hoppas den här bilden är okej att publicera privat. Jag fick i alla fall tillgång till den och Ålandstidningen har gett ÅU rätt att använda den. Då är det väl fråga om hur mycket ÅU jag räknas som... Med på bilden är jag i alla fall. Sally syns inte, men hon fanns vid tillfället ungefär rakt framför Kjelle, dräglande i Linnéas famn. Av spelarna fattas bara Jenny, som inte var på landslagsuppdrag fast ÅT Jonas så tolkade in mitt pressmeddelande. Av ledarna fattas Nela, Victor, Anders och Wennström... Linnéa brukar inte vilja vara på bilden, men hon var alltså där och höll i Sally. Detta är Åland Uniteds A-lag 2018 om nån undrar...
 
 
Då jag kom hem igår hittade jag Edit i soffan. Fru Kickan och Sally hade redan lagt sig. En kombinerad lunch/middag intogs sedan vid kl 21 ungefär innan det var dags att avhandla sista smörjelsen inför ligapremiären med Veikkaus man, som år efter år ringer till mig och vill veta vad vi har för placeringsmål etc. År efter år säger jag att vi inte har placeringsmål, utan ett stadigt långsiktigt mål att alltid finnas på övre halvan och att vara en realistisk medaljkandidat... Därefter kom frågan: "Hur skulle du ranka laget i år? Övre skikt, Lägre överskikt, övre nederskikt, eller botten?"... Så gick den kvällen kan jag säga. Jag fick en matchrapport skriven också medan Edit, som till min stora förtjusning har ett ungefär lika stort kunskapsförråd gällande Kalle Anka som jag själv har och då talar vi alltså inte små grejer, somnade. Till slut slocknade även jag och nu är det måndag, inga prov är rättade och Pallokissat väntar på lördag.
 
 
Det var även tal om tävling. Jag är ju med i Aktie ÅM, eftersom man bad mig vara med som en "profil". Därför skulle det ju vara roligt att lite följa med hur det går i tävlingen... Kanske det är så att jag får vänta på tidningens uppdateringar, som visst kommer på tisdagar inte sant? Eller finns det andra ställen att kolla också? Fru Kickan önskade att jag skulle anmäla mig till en annan tidningskampanj som gick ut på att få två personliga tränare att hjälpa mig att inleda ett hälsosamt liv med träning, kost och vila... Jag skulle gärna leva detta hälsosamma liv, men ska de stackars personliga tränarna komma hem till mig klockan 22.30 och inleda träningspass, eller hur har man tänkt det... Jag måste bara redan ut livet på ett annat sätt om det ska funka ser ni... På samma sätt, KHS motionskampanj där vi ska tävla i grupper mellan lärarna. Senast vi hade den samma fick jag inga poäng för att vara med på fotbollsträningar. På den tiden deltog jag i alla 6-8 passen i veckan. I år gäller väl samma sak och genom att vara med skulle jag kunna få svart på vitt att jag förstör min grupps chanser genom att ståta med noll, eller nån enstaka poäng för "godkänd träning" då nu inte vardagsmotion räknas... Tävlingar är bra, men ökar stressnivån och kanske... kissnödigheten...
Jag lägger in en Sallybild också för att få lite likes... Sally har här en Lilla Blobben i handen. Fru Kickan har producerat hundratals av dem och säljer dem nu för 10€ styck. Hälften av summan går till Barncancerfonden, andra hälften till att skaffa material för nya Lilla Blobbar... Typ!
 
 
Trots att Mat-Inger är fullständigt utanför ansvaret då det gäller att slå fast matlistan vill jag tacka henne för denna kommande vecka. Vi ser Kyckling under ost- och skinktäcke. Vi ser wienerkorv och revbensspjäll. Den här veckan lönar det sig minsann att vara på jobb. Kanske några prov blir rättade och kanske vi kan ta oss an Pallokissat med energi och glädje på lördag! Inte för att nån annan i laget äter här än jag, ifall inte Sara och Emelie får nån gig under veckan då...
 
En liten tävling i alla fall. Den första att se vilken specialare Åland United bjuder på i samband med premiären kan anmäla här att den sett eller hört det. Säg gärna också var du sett eller hört det, för det är spökligt tyst och öde så här ur min synvinkel just nu...

Kommentarer
Postat av: Mat-Inger

Men vadå , de är väl vi som bestämmer vad Ni ska äta för mat ;)
Synd att jag inte är på jobbet när du för engångs skull är nöjd med maten.
Ses

Svar: Ses jo! Om jag fick välja hur jag dör skulle det bli att begravas under ett ost och skinktäcke som den lyckliga kycklingen vi åt i dag hade fått...
enligtvirta.blogg.se

2018-03-19 @ 11:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0