Hawking död, Hrubesch tar över

Det händer mycket på samma gång som livet går sin gilla gång. Edit stod för en behjärtansvärd insats vid Strandnäs skolas Musikcafé i går kväll. Hon gav allt och lite till i sitt sångframträdande. Nästa år ska hon rappa tyckte vi i bilen och vad jag vet är förberedelserna för detta igång redan. Även Pärla uppträdde fint och spelade piano som jag själv aldrig skulle kunna göra, utan att öva i alla fall... En rolig föreställning var det.
 
Trots att det inte syns eller hörs så mycket om det kommer Åland United att spela inkommande helg. I Eckeröhallen klockan 17.45 möter vi ett pojklag från IFK. Därmed ska jag klippa håret på lördag, flickorna i min klass har på ett finkänsligt men ändå väldigt rakt sätt poängterat att det är lite platt det där på mitt huvud. Fru Kickan har bokat tid och jag är lite skrämd, för det är till samma ställe som säljer en massa salvor och naturmedel... Dyrt var det också vad det såg ut. Edit har turnering på söndag, så vi (jag) har önskat att hon ska få spela i laget som har sina matcher mellan klockan 9 och 10.30 på morgonen. Praktiskt och bra.
Detta är Horst Hrubesch. För oss 70-80 tals barn och ungdomar är det han som avgjorde straffläggningen mot Frankrike 1982 och han som vann EM 1980. En manlighetens och muskelkraftens personifierare. Alla stora killar som försökte sig på forwardsspel kallades Horst då jag var liten... Åtminstone av mig... I förrgår blev han tillfällig landslagstränare för Tysklands damlandslag då Steffi Jones fick sparken. Det ryktas om att Tyskland efter förlusterna den senaste tiden och sista platsen i She believes Cup kan rasa ända ner till 5e plats i världsrankingen. Klart att Steffi måste gå! Horst är mannen som får damerna i ordning igen!!!
 
 
Den enes bröd, den andres död... Riktigt så hänger det inte ihop här, men noterbart är att den store vetenskapsmannen Steven Hawking har gått ur daga. Han är inte bara ett exempel på att själen är större än kroppen. Han kommer troligen i framtiden att studeras av skolbarn som man i dag studerar Da Vinci, Newton och Einstein. Jag hoppas att den Gud Hawking inte kunde bevisa att fanns och därför inte trodde på tar hand om den stora själ han hade, eller har om man vill tro så...
 
Provskrivning pågår här i Klassrum 12. En elev meddelade att hon skulle skriva muntligt, vilket ju vore en sensation. Men Hawking kunde just det han...
 
Jag har nästan alla säsongkort och fribiljetter som är på min lott utdelade. Ligan börjar ju liksom om 9 dagar... Saker som man sagt att "fixar sig" har inte fixat sig och nu uppstår den i min lärargärning så bekanta totala paniken... Precis som eleverna aldrig ska få märka av den undanhåller vi även laget åtminstone det mesta av detta. Becci undrade just när hennes spelartröja kommer... Om jag visste och hade kontroll skulle jag berätta...
 
Sally och Fru Kickan sover lite omlott vad det verkar. Jag tror detta var en rätt lugn natt, fast Fru Kickan väckte mig för att jag skulle vakta Sally om hon vaknar vid halv 6 tiden för att hon skulle duscha... Jag själv var fortfarande tagen av Lionel Messis geni. I går kväll igen visade han fotboll som, oavsett vilka klubbsympatier man har, måste betraktas såsom bland det bästa världen har sett. Han är mer komplett än Pelé och Maradona, smart som Cruyff och skäggig som Jesus... Viasat studion som jag brukar lyssna på på finska eftersom underhållningsvärdet är så högt förde diskussioner om hur man kan stoppa honom och kom fram till att man inte kan. Sally knöste bara lite under mitt pass, så vi sov nog mestadels bägge tu. Då jag for på jobb sov även Fru Kickan, som i dag lånar min bil för att köra till Eckerö. Jag har således hennes bil och kör med den till Eckerö...

Det var tal om vilken sagofigur jag liknar... Det blir nog närmast till hands att säga Barbapapa... Detta vore således ett av mina barn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0