Mammas födelsedag. Skrivit under listor och annat väldigt smått

I dag är det minsann min Mors 73 års dag. Rackarns va gammal hon börjar vara. Med tanke på hur gammal min Mommo skulle vara är det ändå inte så mycket att komma med. Carola är yngst av 6 Karlssonungar. Mofa hade liknande spännvidd som jag, men gjorde sin grej med en fru och fick en träff mer. Synd att jag aldrig fick träffa honom. Min Mor har jag dock träffat och kommer att göra det fortsättningsvis. Jag har någon gång sagt att jag fått ärva min fars humor och analysförmåga. Då kan jag väl säga att jag på samma gång fått min mors kropp, smidighet och framför allt ljudvolym. Allt som allt har hon varit en synlig och ljudlig Mamma, som jag faktiskt inte skulle vilja byta ut mot någon annans motsvarande. Det säger en del om till och med Craig Wight skickar födelsedagshälsningar så där appropå...
Gratulerar Mamma! Hoppas kuvertet vi skickade kommer fram nåt tag!
 
 
I skolan har jag skrivit under en petition som samlades in av en hög elever. På deras massadress hade 84 människor skrivit på. De kommer att lämna in den till någon som tror den bestämmer över Mat-Inger för att kräva att få ha huvudbonad på i matsalen. Jag skrev på för att jag stöder tanken, men meddelade både insamlarna och Mat-Inger själv att jag underkastar mig hennes lag. Det gör nog den som ska föra fram budskapet till hene också göra, så det är ganska riskfritt att skriva under. Det blir ändå ingenting.
 
Match i Stockholm blev det alltså inte heller. Sökning efter substitut är i full gång. Damernas Ligas spelschema som skulle ha getts ut i dag har inte synats till. Jag tror helt enkelt huvudkontoret tröttnade på TiPS. Usch, bara det inte blir att reda ut det där vid mötet i helgen.
 
Nu vaknade Sally. Fru Kickan är på volleybollträningar. Hej då.

Kommentarer
Postat av: Mat-Inger

Undrar när den listan blir synlig... Jag har bestämt att man inte får ha mössor eller någon annan huvudbonad på sig i min matsal . Så de så

Svar: Så sa jag ju...
enligtvirta.blogg.se

2018-01-24 @ 17:29:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0