Tänk va bra fotboll är bra.

Jag har alltid varit en sådan där cynisk person som inte dras iväg med strömmar då dessa...strömmar.. En bra bok är en bra bok om den som läser den tycker om den. Inredningen är fin om de som bor i den gillar den. All fotboll är intressant. Jag vidhåller det där sista, eftersom jag tycker att all fotboll ÄR intressant. Så värst mycket finsmakare har jag dock aldrig varit och det som finns, det lever vi med liksom, eftersom fotboll dessutom är viktigt...
 
I går kväll, då jag låg i soffan hopkrupen och frysande lät jag mig dock betagas av Real Madrid-PSG. Jag tror de flesta uppfattade den matchen såsom så kallad bra fotboll. Vad var det som gjorde det hela så bra då? Jag funderade över det och kom fram till att det helt enkelt berodde på att spelarna, lagen och tränarna är så bra och att de fick ihop det till något bra just därför. Enkelt och prosaiskt, trots att man egentligen skulle behöva vara lyrisk...
Mycken energi lades på att Zizou troligen räddade sin arbetsplats åtminstone tillfälligt i går. Själv sitter jag på min egen arbetsplats och mår som en uggla. Väldigt lite sömn blev det i natt då jag både hostade och hade stötar av huvudvärk. På samma gång följde jag med läget då våra spelare skötte en lagkamrat som fått en viktstång i skallen och svimmat. De sov inte heller vad det lät. Sen hörde det till att just dessa skulle ha jobbat här på skolan i dag, så jag fick rycka in och fixa...
 
 
Edit skulle ha utomhusdag i skolan visade det sig. Röd Bettan hade köpt berlinermunkar och jag hittade ingen annan dricka än Oboy att skicka med i en Spiderman väska... Just nu fixar jag på lite här på jobbet och sen ska jag ut till Eckerö för att banne mig få se mitt lag träna fotboll.
Det var ju Alla Hjärtans Dag i går och självklart ville jag ha något till åtminstone Edit och Fru Kickan, som jag ju träffade och allt... Till Edit köpte jag ett par strumpor, som visade sig vara för små. Till Fru Kickan köpte jag ett paket chokladpraliner. Jag vågade mig på det, eftersom hon så klart och tydligt har ätit Choklad inför mina ögon de senaste veckorna. Till saken hör förstås att hon precis denna gårdagsmorgon hade beslutat att inte äta choklad. Som med allt annat hon beslutar gäller det väl även Edit och mig då, en tid åtminstone.
 
 
Hon ringde mig under dagen också. Jag trodde att hon skulle fråga hur jag mår, då jag nog väldigt tydligt hade mått dåligt i natt. Istället berättade hon att hon nu köpt "hälsosam mat" vad det nu kan vara och vill att jag denna gång genomför detta som hon har bestämt för sig själv. Inget köpande av godis eller läsk! Nähä... Det var inte läge att informera henne om att just godis och läsk brukar handlas av henne själv, eller av mig då hon lite irriterat ber mig... Sen hade hon börjat få ont i halsen också, så jag har smittat ner henne...
 
Ni förstår att det är fullständigt irrelevant hur jag mår och vad jag vill äta. Det låter kanske konstigt, men som 50 årspresent önskar jag mig en sjukdag utan att någon annan också är sjuk och liksom har det värre.
 
Jag är alltså inte sjuk. Jag åker till träningen. Sen kommer jag hem och så har vi en arbetsfredag framför oss! Östersund-Arsenal var det också i kväll. Det kan faktiskt hända att jag prioriterar bort den, precis som repriserna av Finlands ishockeydamer och herrar som bägge vunnit i OS i dag. Krista tog visst brons igen såg jag också...
 
Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0