Och så gillar jag Roope Tonteri

En kort minut, en kort sekund. I dag har det inte varit mycket givet eller taget på så många sätt. Sally har snuva och Världen snurrar kring det. Just nu hör jag henne andas och det är ju för väl... Få se när andningen förstärks med gutturala vrål. Fru Kickan hittade en lucka i vårt schema och kom fram till att hon ju kan träna tisdagskvällar också, vilket hon just nu gör då jag ju kom hem från träningen i Eckerö precis då hon skulle åka. Nu är utmaningen att hon ska sova så Chelsea-Barcelona kommer igång här utan att liksom bli osedd.
På tal om Bacelona fick jag en sådan här bild i dag direkt från Camp Nou. Min son turistar och tänkte på farsan, antar jag då han gick förbi en monter där det stod "Futbol femeni"... Herrlaget är ju i London som man ser på TV just precis nu.
 
 
Vi har tagit Tjuren, eller kanske man borde säga Kossan vid hornen och varit och ansökt om pass för Edit. Kanske vi rentav kunde göra någon form av resa hon och jag, kanske med nåt av hennes syskon också. Då menar jag inte en bortamatch till Tammela eller så, utan en sådan där resa som vanliga människor gör... Få se.
 
Jag träffade Ted vid träningen och det är så konstigt och till och med lite tragiskt hur historien upprepar sig. Igen har vi en hord ensamma vargar som jobbar för överlevnad var och en för sig. Så länge inte laget och klubben i stort lider får det väl funka igen en tid, men nog är det fantastiskt vad mycket man kan göra för att få så lite som möjligt gjort om man inte bara gör, vilket ju igen måste göras av just dem som gör!
 
Finlands ishockeyherrar hade det strävt och i bilen på väg till Eckerö hörde jag att man sen fixat sig till morgondagens kvartsfinal mot Kanada. Allt som allt har jag fått en ny favorit ur det finländska OS laget. Snowboardåkaren Roope Tonteri. Han satsar på att i detta OS sätta nytt rekord i hamburgarätning. Freestylekillen Sorsa hade ätit 44st under OS i Salt Lake City. Roope ska slå det, sa han. Sen ka han ju vinna nån snowboardtävling också tyckte han, men egentligen är OS rätt tråkigt...
 
Nu börjar matchen. Sally sover, Edit läser Kale Anka. Jag har det jag ska ha gjort färdigt och i morgon kommer resten. Inte illa.
 
Mera såna som Roope Tonteri!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0