Näpst i Runebergs anda

Eftersom det är Runebergsdagen i dag och jag inte fann min fru skrivande på kökssoffans lock med färdig frukost till mig i morse, utan jag fick själv göra som vanligt medan hon bara matar babysar hela natten, fick jag kompensera det hela med att vara som Runeberg här på jobbet. Som vi vet var vår älskade nationalskald en riktig pissluva och despot på skolorna där han tjänade. I samband med den årliga februariförslappningen hos elever har jag därmed ganska Runebergskt skällt ut ungdomar i dag, för än det ena, än det andra. En blev så rädd att han inte vågade komma tillbaka in i klassen då han i panik valt att gå ut... Bra jobbat va? Det får vi se längre fram om jag ska vara ärlig... Ofta har det visat sig bli bra efter en tid. Bara att lita på att det blir så även denna gång!
 
Sara N från laget finns också i huset. Man hade ringt henne i morse och sagt att det fanns jobb. Jag levererade t skjortor till Bosse och hämtade sedan upp henne så vi skulle vara i tid. Precis i skrivande stund, 5 timmar senare har hon sin första lektion... Bra dag va? Skulle min Far ha sagt... Men så har hon foten i byggnaden i alla fall och extraknäck för fotbollsspelare är så viktigt att det nog tjänar sig i längden det med.
Märkte just att Sofia Södergårdh har lagt upp fina bilder från helgens match. Denna, som föreställer Emelie och Becci kunde jag ju ha haft som bild om jag vetat det då jag hyllade dem , eller vad det nu var jag gjorde...
 
 
Det ena sponsoravtalet efter det andra börjar dyka upp i datorskärmen. Även sådana som "varit helt klara" visar sig behöva fixas till. Sen har Ted bilen sönder, så lite mer utmaningar kring vår logistik uppstår, men så länge som Bosse, Linnéa och vi andra lever ska nog klubben hållas på fötter... Jag hittade radioreklamerna också på vår server.. Jepp jepp... De var fina... Laget ska samlas kort i dag, träning och matchanalys. Jag har Sallysamvaro medan Edit och fru Kickan tränar jag.
 
En riktigt krypande spänningskänsla i magen började göra sig känd då jag märkte att det i morgon kväll visas Swansea-Notts County på Viasat Jalkapallo. Senast jag såg Notts County på TV var den ena matchen som visades på Yle 2 i början av 1980-talet, ni vet de där med Aulis Virtanen som pratade monotont. Jag minns inte ens vem vi mötte, men jag minns att sändningen bröts 10 minuter före matchen var slut eftersom det skulle visas nyheter... Imorgon kväll klockan 22-24. Snälla alla. Låt mig få uppleva det helt i fred... Skulle vi dessutom skrälla och gå vidare kan det bli mera. Vinnaren möter nämligen Sheffield Wednesday borta på Hillsborough i 5e omgången... Bland de 16 bästa liksom... Jösses, de som följer klubbar som ofta klarar sig bra måste ju ha ett helsicke. Det är ju nästan som med det verkliga laget jag jobbar med ju...
Här har någon förresten tagit en bild av en av mina lektioner i dag... Undra på att barnen blir rädda...
 
 
Sen igen mobiltelefoner. Jag såg rubriker om en lärare som märkt att eleverna inte koncentrerar sig bra om de sitter och knappar på sina mobiltelefoner under lektionerna. Han har nu förbjudit dem att göra så... God morgon yxskaft! Det mest fascinerande med allt detta är att det kunde bli en artikel och en rubrik av något så självklart...
 
Mat-Inger bjöd på korv! Det skulle hon kunna göra varje dag tycker jag!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0