Det körs

Det roliga med gårdagens text, som faktiskt skrevs med väldigt försiktiga fingertoppskänslor, var att den föranledde en diskussion mellan kategorisk köttätar- och icke köttätar inriktning. Jag vidhåller att korv är både gott och hälsosamt, samt att man inte alltid är vad man äter... Precis som när det gäller undervisning, politik, religion eller för all del fotboll... Det som funkar för en funkar inte för alla. Hej alla mobiltelefonsförbjudare! Hoppas ni sovit gott. Alltså de av er som tycker om att sova gott menar jag... Mat-Inger sade bara "Säg ingenting" då jag vandrade in i matsalen mot dagens gröt och saftsoppa...
 
I övrigt fascineras jag av hur mycket människor som faktiskt klarar av att leva smidigt det finns. Jag kanske inte ger intrycket av smidighet om man ser mig, eller hör mig. Faktiskt nämnde en elev i går på uppmaning "att vara mager" som något jag inte är bra på... Jag näpste så klart pojken med att jag faktiskt är ett benrangel innerst inne, men han har väl rätt på ett så där populistiskt vis. Ändå har jag klarat mig i livet, ända från liten med att vara smidig, så där på ett väldigt bullrigt sätt.
 
Ofta funderar jag hur skolorna jag gick i tillät mig att göra de saker jag gjorde... Hyr buss och delta i utmanarturnering i Helsingfors med skollaget. Okej. Hyr buss för att hämta Ålands Lyceums lag från flygfältet. Okej... Hela skolan ledig för att se oss förlora mot Ålands Lyceum med 15-0 (flickorna alltså)- självklart... Komma till skolan för att leda flickornas träningar i samband med högstadiets jumpatimmar då jag själv var nyopererad och sjukskriven. Självklart. Bara att gå in under lektionerna och hämta grejer till träningen och meddela läraren att jag är sjukskriven... Ordna möten för hela skolan och dra upp riktlinjer för alkoholbruk vid Stafettkarnevalen vid en ålder av 16 år- INGA PROBLEM!!! Herreje vad jag måste ha varit irriterande...
 
Sen tänker jag på de senaste dagarna.. Elevrådets sekreterare Ellen meddelar att jag måste flytta elevrådsmötet eftersom hon inte kan vara med på utsatt tid och hon behövs på mötet. Jaha, jag flyttar väl då. Ordförande Ville beslutar att inte följa klassledamöternas åsikt... Jaha, han är ju ordförande. Elev S har fått hål på byxorna och säger att hon vill ha ersättning.. Jajamensan, fyll i rätta blanketter och rikta klagomål till rektorn med valfri förälder. Det går som en smäck! Laptopparna är långsamma och eleverna har bråttom. De går alltså till datorsalen, eftersom den ju är tom. Det har de tagit reda på.. Japp japp... En hinner inte fylla i den obligatoriska närvarolistan. Det gör ingenting, hon skickade en kompis som gjorde det... Jag har ingen kontroll, men har ändå kontroll... De här hopplöst nyhjälplösa barnen klarar av så mycket om man inte är rädd, tror jag...
I morgon är det alltså match. Om någon undrar hur de där uppvärmningströjorna som vi inte ännu fått från tryckeriet ser ut, så kan man se det här på Olivias rygg. Det är Ann-Sofie som äter banan förresten...
 
 
Huset fylls av fotbollsspelare känns det som. Sara och Emelie har jobbat här några dagar denna vecka. Flisan har vi ju här allt som oftast och i dag började även Lina Holm... De finns överallt de där...
 
I går fick jag se en träning i Eckeröhallen med 19+2 spelare i ÅUs träningsgrupp och 12 spelare i IFK Mariehamns... Man blev nästan skrämda av att de var så många... Sen blev det kritik också för att upplägget med lag för alla som jag jobbade med fram till augusti och som efter det sköts av helt andra inte riktigt kanske blir som tänkt. Jag skulle gärna svara på kritiken och göra vad jag kan, men jag är tillsagd att inte lägga mig i och då blir det så, fast jag känner att jag inte gör rätt. Här kommer smidighetsfaktorn inte mera till sin rätt. Jag är ledsen... Jo på riktigt.
 
Fru Kickan har lovat god mat i dag. Bra! Jag uppskattar ibland också annat än bara korv... Till exempel kött! Och jo, Vinter OS invigs riktigt i dessa timmar. Hittills har jag inte varit uppe och sett mixed curling eller puckelpist... Damernas ishockey blir som sagt säkert huvudattraktionen. I går märkte jag dessutom att vi har Finlands TV 5, så även herrishockey kan vi se om vi vill... Vem hade trott det...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0