Det blir grupp, köttbullar och kanske avancemang

Det är populärt att skriva om hur man mår. Det är även populärt att tala om hur man satsar på sin livskvalitet, äter nyttigt och motionerar för att det ska få en att må så jättemycket bättre. Jag vet så klart att allt det där stämmer. För mig själv innebar inledningen av den nygamla motionsivern som vanligt till total utpumpning. Det är begynnande höst, snart blir jag Pappa för femte gången, tre ligamatcher kvar, Rufus ska ha mat så jag lagar köttbullar bara jag fått Edit till dansen. Sen kan de som råkar vara hemma äta av dessa och så är det snart natt igen. Jag tänkte åka via träningen i Hammarland också...
 
Ny iver uppstod då jag meddelade att ingen representant har anmält sig till arbetsgruppen för utformandet av den framtida Damernas Liga. Då jag skrivit en plan B anmälde sig genast två stycken. Konstigt att det inte är som jag trott, att världen ska funka bättre än skolan. Nu är det så att skolmetoder i allra högsta grad funkar bland vuxna i den riktiga världen... Tydligen. PK-35 verkar ta bägge mandaten och väl så, eftersom ingen annan ville.
 
JIK blir då den enda klubben som uteblir från nästa söndags flicklagsförevisning i halvtid. Nåja. Jag räknade till 81 anmälda flickor före lunch. Då vet vi att en par IFK grupper och IFFKs representanter inte ännu har anmält sig. Skulle JIK ha kommit med skulle vi redan vara 100 alltså. Då är till exempel endast 1/3 av Edits lag anmälda. Det jag hoppas att man kan få se är att det finns en hel del flickor som spelar och att vi i ÅU kan komma i kontakt med dem alla, ifall det kunde vara en fördel för nån menar jag.
På den här bilden ser vi fotbollsspelare från IF Fram, IFFK, JIK, HIK, IFK Mariehamn och förstås Åland United (Vill man kan man även lägga in Glasgow Rangers och Pargas IF). Tänk att det går att samverka mellan alla, om man tycker det är en god sak menar jag...
 
 
Precis just fick jag info om att vårt flicklag (alltså skolans) har spelat två oavgjorda matcher i SFSI kvalet i Kyrkslätt (?). Om det räcker för att gå vidare till nästa skede av turneringen vet jag ej. Finlands WU19 spelade även de oavgjort i går. Mot Serbien... I dag är det A-landslagets tur mot Portugal igen. Anna och Maiju , samt alla spelare önskas lycka till!
Kommer ni ihåg skolcuperna? Goda tillställningar och väldigt genomförbara som friluftsdagar i hela skolan, före Mariehamn började fåna sig...
 
 
Välta kor, Hjärtrud, badbollar och den flygande kon som alla bor i mitt klassrum har skapat förbryllan. Nu som nästa 8A, som ska bankas fulla med konservatism, liberalism och guvars nationalism... Tur att det kommer sjuor sen så vi får plana ut med lite gamla greker....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0