Tillbaka som om inget nästan hade hänt

Då är allt återställt, utom Världen som inte ställs tillbaka utan ändras ständigt. I natt sov jag ovanpå ett gäng kramdjur och bredvid Edit, klädd i jeans (inte Edit utan jag) fram till halv 4 och sedan nån timme till i min säng. Tydligen vill Fru Kickan diskutera lite om upplägget i sovningen, eftersom hon störts i natt. Inte av Sally, utan av mig. Så pass...
 
Då det gäller just Sally har jag kommit fram till att hon i går kväll måste ha förstått att jag är hennes Far. Därmed förstår vi bättre att hon högljutt skanderade "Nääää, näää, nääää" hela kvällen, så Edit inte kunde somna. "Jag skulle ha somnat av dina vaggvisor Pappa, men då Sally skrek så mycket" sa hon. Att acceptera är hennes nästa utveckling i livet, stackarn...
 
Skolan har varit som jag mindes den. Sex stycken lektioner has svischat förbi och Robin verkar ha gjort det riktigt bra, för det känns som om det går bra att ta tillbaka styret. Extremt morbid humor visade en par damer i åk 7 som sprutskrattade sig igenom en väldigt rå, blodig och på samma gång väldigt känslosam del av den romerska historian. Då jag påpekade det sjuka i att skratta just där höll denna kvinna på att dränka sig i sitt eget saliv och skrattet gick över till att mera likna en kråka som gnolar på en psalm. Med en annan grupp hade jag fördelen att äntligen igen få vråla "JESUS VAR JUDE!" Barnen vet att mitt namn inte får nämnas i offentligheten, men denna typs vrål ska höras. Det samma är ett taktfast "Frihet, jämlikhet, broderskap" gärna med trumning och handklappning då Franska Revolutionen närmar sig. Och jo, min kaffekopp var på plats. Robin hade använt den. Man sade att man vikarierar mig bäst genom att hålla allt så lika det går... Jag vet inte om det är sant, men det är skönt att känna igen sig i alla fall.
 
Det känns även som om vi kom fast i Åland Unitedjobbet på de fyra dagar som användes från och med torsdag. 7 spelarkontrakt gjorda och resten är sedan bara kvar. Nu är Samuel i sin tur på Pappaledigt. Att han täcks!
Det fanns en sådan här tid. Den är välkommen igen! Ser ni Kjelle längst fram? Han finns numera på andra sidan staketet...
 
 
Om ni har missat det kan jag informera att Island besegrat Tyskland med 3-2 borta i damernas VM kval. Det var rackarn... Mexiko, med våran Bri i truppen har förlorat 3-0 mot Brasilien och 2-3 mot Kina där borta i just Kina. I morgon är det Nordkorea och sen får de åka hem...
 
En typisk dag då det mesta har gått ganska enligt planerna hittills och inte så mycket mer än vanligt finns att skita sig. Egentligen en helt menlös text därför, men så blev den nu skriven i alla fall.
 
Fru Kickan lovade laga mat, bara jag kommer hem. Kanske idé att göra det då... Åka hem alltså.
Minns ni förresten hur mycket folk det var på WHA under Öspelen 2009? Vad kunde vi göra för att få likadana mängder att sluta upp till våra ligamatcher?
 
 
Och nej... Jag ska inte fundera på flick- och ungdomsfotboll. Jag ska inte! Jag får inte ens....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0