Att inte förlora är en förutsättning för att vinna

Det finns föreställningar man kan intala sig. Det finns olika slags manipulerade sanningar. Det finns också fakta. Fakta är att Finlands herrlandslag i fotboll inte har förlorat sedan Sally föddes. Okej, de två sista matcherna före hon föddes förlorade man inte heller, men de facto är världen de flesta anser som självklar, att Finland förlorar, inget som gäller för Sally Virta. Vår lilla magiska superbaby!!!
Se hur självsäkert hon tittar ut i världen, eller åtminstone lite förbi kameran. Vadå konstigt? Paulus och Jolle fixar säger hon... Sen ska vi komma ihåg att Finland inte heller har vunnit medan Sally levat, men att inte förlora är en förutsättning för att vinna.
 
 
Helt seriöst har vi ju känt så här förut. Att det bär framåt. Vi minns, inte så mycket undret i Gijon, eftersom det var en liten engångsföreteelse... Själv var jag i hamnen då dessutom på väg på bortamatch. Jag minns mera de där nesliga 3-4 förlusterna mot Tjeckien och 2-3 mot Tyskland samt 0-0 borta mot Portugal etc. Det var ändå under en tid som vi var nästan där! Nu är vi långt borta, men då man under Rive börjat komma back to basics och stundtals faktiskt spelar trovärdig fotboll, då kan åtminstone jag leva med det igen! Tack Rive och tack Sally!
 
Min egen status är faktiskt just nu, väldigt pappaledig. Jag vet på riktigt inte vad som händer i skolan och bara väldigt lite av vad som händer i Åland United. Jag är ju annars ingen stor vän av semestrar och skollov, men just nu kan jag inte se något annat än detta som realistiskt för mig själv. Trots att Fru Kickan är duktig på nätterna och jag somnar som en stock, utan att göra annat än hänga häromkring här hemma, vet jag med mig att jag inte skulle fixa både vardagen, med de barnen och de hushållsengagemang jag behöver stå för och på samma gång vara alert för mina två jobb. Dessa kommer tillbaka om en par veckor och för första gången någonsin i hela mitt liv känns de svåruppnåeliga. Jag vet att jag nog fixar det sen. Hur det ska gå till är en annan sak. Jag bara hoppas att ingen och inget ska behöva bli i kläm.
 
Ålandstidningen hade annars gjort ett bra arbete, men bilden på Rufus, Edit och Sally hade ett fel i texten. Naimi ska Sally heta, inte Naima...
Här är en bild från helgens match i Jyväskylä, där jag ju inte var med. Om jag deltar i avslutningsmiddagen på lördag får jag träffa Sarah en sista (?) gång. Lois ser jag knappast då och få se om jag gör det någonsin igen. Maja och Olivia hoppas jag få se många gånger ännu. Hoppas även få se dem i vår matchdräkt...
 
 
Om någon undrar hur det har gått för Florin Wagner kan jag avslöja att hon gjort mål från mittlinjen i en match där borta i Kanada. Klippet fanns att se på facebook, så det måste stämma. Facebook berättade även först för mig att självaste President Niinistö har gjort ett barn. Lill-Niinistö blir dock inte klasskompis med Sally i varje fall, åtminstone inte vad ankommer på biologisk ålder, då han/hon ska födas först i februari 2018, sägs det. men vet nu om sånt...
 
Fru Kickan aviserar om lasagne till middag. Det låter förträffligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0