I dag lottas cupen

Morgonrutinerna, som så här sommartid ofta är mer av förmiddagsrutiner, jag har faktiskt nog fast det ibland låter annorlunda ofta flextid på morgonen så här vid lov, börjar vara klara och ett kaffemöte väntar om en halvtimme. Det droppar in bud på retrotröja 24 som jag satte till försäljning för en stund sedan. Folk vill faktiskt köpa dessa. Jag är positivt berörd.
 
I dag lottas även Cupen. Klockan 12.30 drar FBFs man lapparna som visar hur augusti kan utspela sig. Först måste vi förstås klara av FC Espoo på bortaplan. Fråga Pallokissat hur enkelt det är att slå division 2 lag i cupmatcher, så ser vi att vi inte ska ta ut nåt. Dock är jag tacksam över att mötet här på vår, Fru Kickans, nybyggda terrass förra veckan faktiskt ledde till att cupen lottas nu, så vi kan ha lite framförhållning och eventuellt på riktigt kan spela i augusti ifall vi går vidare. Jag är säker på att detta också gäller de andra lagen.
 
Spännande med upplägget för eftermiddagens träning. Samuel basar för ett helt nytt grepp i dag. Det får inte missas. Nu bär det iväg till dagens kaffedejt på Sittkoffs Café. Vågar jag tro att det ger lika gott utfall som gårdagens? Nää, bäst att gå in negativt så blir det bättre än man trodde sen...
Det här är förresten gårdagskvällens behållning. Jag har aldrig, så klart, haft en personlig relation med Kosovare Asllani, men lärar (eller tränar) hjärtat dunkar då en duktig spelare blir bra på riktigt genom disciplin och erfarenhet. Nu är Kosse en riktig tvåvägsspelare. Roligt att se! I övrigt var ju Marozsan helt underbar förstås och som jag älskar det slutade matchen 0-0... I kväll är det förmatch mellan Österrike och Schweiz innan det smäller med Frankrike-Island i sena matchen.
 
 
Nu går Fru Kickan och Edit en batalj om hur länge man ska eller inte ska duscha. Jag drar på mig kalsongerna och åker på möte. Häjssan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0