Så kom det, som jag trodde

Dubbelfödelsedagen på Bergshöjden är inne i 21a timmen. Fru Kickan kom precis från Vikingahallen och Gurkan skickade just hem Edit, som tillbringat kvällen med att hjälpa Pärla med hennes bok om Pantilopen Petra...
 
Jag åkte efter skolan och KHS kollegiemöte ut till Eckerö där jag lite hjälpte Craig att flytta mål och lägga ut koner. Allt går sin gilla gång och även de bägge flicklagen anlände för att köra gemensam uppvärmning i mittcirklen innan Pille och Bri skulle ta var sin grupp.
 
Hemma igen, efter att ha kört Craig på vätsketankningsförberedelser via S-Market slog det mig att detta liv är rätt komplext och att det finns en mun att mätta i precis varje hörn.
Jag undrar om inte denna bild visar Åland United som jag vill känna det. Nutiden hand i hand med framtiden. Kaisa håller en liten Mattsson i handen, eller har jag fel? Florin, som går efter Kaisa visade i dag på träningen att tyskar faktiskt inte missar straffar...
 
 
Så kom då meddelandet också. Som jag faktiskt trott blev det Anna Signeul som tar över det finländska landslaget. Först ska hon bara ta Skottland genom sitt första EM slutspel i sommar. Våran Maiju assisterar och blir liksom kontinuiteten i A-landslaget då hon värmer upp tillsammans med Make nu i några månader. Jag har, handen på hjärtat, inte vetat vem som ska bli tränare. Att Maiju blev assisterande har jag vetat i två veckor, eftersom hon berättade det för mig. På basen av hela upplägget med caretaker och så vidare har jag trott att det är Anna som får jobbet, men jag hörde det första gången i dag då pressmedelandet kom ut. Det är sant!
Anna Signeul ska fokusera på att träna A-landslaget sägs det. Rossi Lappi-Seppälä och Pekko Söderström förstärker på ungdomssidan förutom Marke och Make som fortsätter. Riktigt hur hela strukturen styrs har jag inget begrepp om, men kanske vi lär oss lite om det på lördag...
 
En spännande dag i varje fall. I morgon börjar vi tidigt igen då jag ska hjälpa Craig att starta en träning i Vikingahallen klockan 7.30. Skoldag sedan och direkt efter det stort sponsormöte hos Herr Landshövding. Jag kommer inte att hinna till kvällsträningen vet jag redan...
 
Edit ska borsta tänderna. Fru Kickan lagar kvällsmat. Rufus har åtminstone märkt påsen jag lämnade i hans skåp. Emilia har ej hört av sig, men hon lever helt säkert. Linda skrev i går kväll att hon mådde bra. Vad är här att gnälla på då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0