Doppat och klart

Snabb resumé över vad som, har hänt och vad som kanske händer.
 
Sally är döpt. Bra präst, Lutheran, jo jag frågade! Bra Kantor, ville spela allvarlig musik, men prästen satte honom på Gud som haver med Blinka lilla stjärna där melodi. God servering, tack Röd Bettan. Ståndaktiga Gudföräldrar, bra jobbat, trots att en gudmor tvingades vaka över sitt eget sjuka barn, som de facto jag är Gudfar till, så jag kanske borde ha ställt upp, men ingen frågade... Bra feeling, tack alla! Bra kväll med hela närmaste släkten på min sida närvarande.
Mina och syrrans avkommor tillsammans med upphovet till mig och syrran...
 
 
Sent i säng. Tidigt upp. Printa papper i skolan och sedan bra sponsormöte. Hem igen och där kom alla tillbaka som hade varit i går, de som inte varit över natten. Ja, en har åkt till Sverige helt frivilligt, men i övrigt så...
 
Världen rullar på här på sidan om. En sponsor som har sagt sig ringa kanske har glömt, enligt sponsorns kontors... Ja kontorsnånting... Samuel kanske har hittat en försvarare till oss. Målvakten avtackades i går och vi hoppas hon ska tycka att vi kan borga för hennes framtid en par år. Detta ska vi veta mera om i dag, i morgon, eller allra senast i övermorgon. Praktiska problem med att uppfylla det som behövs och vad de som bestämmer att ska finnas  tillgängligt vill göra tillgängligt.
 
Snart är det nyår. Vi vet fortfarande inte alls vad vi ska göra. Mitt förslag vore att dra ur alla stöpslar och sova tidigt... Det skulle nog funka om vi inte hade barn. Om 18 år så....
Jag är inte en som längtar så förfärligt. Men lite skönt skulle det nog vara med sådant här... Seriespel och en frisk Sofia till exempel.
 
 
Snart kommer min far och min mor tillbaka hit. Fru Kickan ska väl rimligen vakna också. Hon har ju lovat laga kyckling till middag... Vet ej ännu om jag ska jaga och avrätta den först, eller om vi har nåt infryst...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0