Aj att lite allt möjligt på samma gång?

Sitter på jobbet och har en elev inlåst för att han helt enkelt behöver sitta i ett mörkt rum en stund. På samma gång rådgör jag med upprörda tonåringar som igen drabbas av liv, politik och toppstyrning. Jag vet precis vad jag skulle ha gjort om jag varit dem, men jag låter bli att berätta. De som kände mig i högstadiet och gymnasiet kan tänka sig vad jag kan tänkas ha dragit igång om jag känt mig överkörd... Nåja. En god kommunalarbetare är jag och gör det jobb jag blivit mig tilldelad, närmast för att vi inte fick sluta som det lite sades...
Detta har visat sig vara en laddad Panda...
 
 
Linda har flugit över Atlanten och förhoppningsvis snart flyttat sig upp till Umeå. Edit är frisk och kan vara med på sin julfest i kväll säger Fru Kickan, så dit ska jag ta henne vid halv sex tiden då... Roligt med en riktig lågstadiejulfest minsann.
 
Människohandeln går för fullt. Ett inofficiellt besked om en positiv nyhet som kommer att skickas till mig medan jag är på julfest fick jag från den franske agenten. Våra försäkringssystem kritiseras från Kanada, men Ted och Samuel har slitit som två, ja i mitt fall skulle man kalla mig ivrig Barbapapa, men i deras fall skitiga streck... De har förhoppningsvis fått till att ännu en sajning kan göras. Bara en jätteviktig bit och sedan några viktiga kvar. Så kom anmälningsinstruktionerna för cupen också... Undrar om jag hinner med middag förresten...
 
Det kommer att bli en riktigt effektiv natt. Inte sådan som du tänker på Camilla, utan effektiv på helt annat vis! Klasser kommer och går också... 8A tog mig så på orden då jag bett dem ha ytterkläder med att jag inte hittade dem alls. Det visade sig att de "varit i kärret och lekt", vad nu det kan betyda. Nu ska eleven släppas ut. Hoppas han är kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0