Måndagens mödor

Med Sue Ellen liggandes huvudstupa i bilen och väskan med supportergrejor någonstans under hennes axel, eller egentligen peruken, som såg ut att ha lossat, körde jag på jobb för att umgås med vanliga människor. Ett andnödsanfall hos elev, en lektion om Slaget om Storbritannien, en allmän lektion med temat "man får inte skratta och ha roligt i skolan", läsning av e-post diskuterande blodprovers väsentlighet för fotbollsträning, samt spekulationer om cykelträning är bättre i Eckeröhallen eller någon annanstans och ifall Raquel kan vara ungdomsdomare utan att kunna engelska och så klart en massa till sitter jag här och lägger in en bild på
Winston Churchill. Mina nior hade inte hört om honom före i dag...
 
 
Snart ska 8E få ut sina religionsprov och vi ska gå över till att fundera på hur Åland blev ryskt, eller om det blev det... Vid 12 tiden väntar min vikarie att besöka mig. Ingen mindre än gamla eleven Cajsa kommer att smaka på lärarjobbets vedermödor.
Så här såg hon ut förr. Synd på alla skador sedan under senare år...
 
Cajsa kommer att få ett välplanerat program, som redan är skrivet och utprintat för att överlämnas.
 
Varför ska jag ha vikarie då? Jo, i morgon kommer Giovanni, Ayaki, Ann-Sofie och jag då att representera Åland United vid den årliga nationella Media öppningen för Damernas Liga i Helsingfors. Vi kommer att ha en monter där vi presenterar klubben och därtill hålles otaliga informationsmöten, bland annat Ligaföreningens eget där jag måste värja mig för alla eventuella försök att bli vald till vice ordförande. Det vill jag inte vara, jag bara säger. Sen kommer Ayaki och Giovanni att intervjuas på en offentlig presskonferens. Jag är övertygad att de kommer att säga kloka saker. Ann-Sofie finns där för dem som vill ha kommentarer på svenska och jag kan servera glosor på de flesta språk, men sällan är det någon som frågar vid dessa tillfällen. Viktigt i alla fall att vi är där. Dessutom är det obligatoriskt. Det allra skojigaste blir återresan med Viking Line och ankomsten till Mariehamn 4.30 onsdag morgon. Jag såg just att vi har ledningsgruppsmöte i skolan nån timme efter det. Välkommen tillbaka Kigge...
 
Japp. Nu kom två herrar in, med studiematerial, men för fel ämne... Lite som att komma med skridskor till Eckeröhallen. Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0