Väntans tider...

Skulle man inte veta bättre skulle man säga att man väntar på att det ska bli varmare och ljusare. En dag här på KHS är nästan full nu och inte bara kollegan Karolina går i väntans tider, trots att hennes väntan syns mest utanpå...
 
Edit väntar på att skolan ska börja. I morgon är det dags. Gymnastikpåsen har varit packad sedan i juli.
Fru Kickan och jag fick en liten förhandsblick av pulpeten redan i går.
 
 
Åland United väntar på helgen då vi faktiskt kan komma att göra det som verkat osannolikt. Om vi lyckas vinna TiPS och Ilves och HJK inte spelar oavgjort, då blir det en höst bland 6 i topp i alla fall.
 
Rufus väntar inte nämnvärt på skolan efter att ha fått veta att han ingår i min projektgrupp... Det var nog inte planerat från min sida heller, men Life is Life som man sjunger i Tammerfors...
 
Jag väntar på att få riktigt kallt på träningen, eftersom jag ju i min dumhet bara tog shorts och foppisar, förutom då förstås en övredel om någon nu trodde nåt annat, då jag åkte på jobb i morse.
Sen, då jag lokaliserat Edit, troligen på Vikingahallen, är det dags för nåt annat jag väntar på. Semifinalkvällen.
Jösses vad Cristiane var bra mot Sverige senast. Kan man ens hoppas på nåt liknande i kväll?
 
Klockan 19.00 alltså Brasilien-Sverige och sedan klockan 22.00 Kanada-Tyskland! Men vänta nu... Precis de matcherna har ju spelats tidigare i turneringen också... Går det som i gruppspelet kommer Brasilien att möta Kanada i finalen... Vågar man hoppas på det?
 
Medalj i boxning! I morgon går semifinalen visst?
 
Roligt att se friidrott mitt under kollegiemötet förresten. En onämnd kollega tackas för det goda initiativet....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0