A face for radio

Snabb mellanlandning efter att ha låtit Röda armén nästan ockupera Vårt land och sedan dra exceptionella slutsatser om Topelius och hans roll inom nationsbygget på 1800-talet, jag hörde mig säga saker jag inte hade en aning om att jag kunde säga, men det lät väldigt bra! Nu skall jag, medan Rufus tränar volleyboll handla lite grejer till ärtsoppan och få hem Edit så hon hinner äta före kvällens träning.
 
Vi hade presskonferens här under dagen också. Alla tre huvudmedierna dök upp. Bra bra. Ordförande Landshövdingen sade att han skulle prata engelska och bytte sedan till svenska. Cynthia skrattade i rätt lägen i alla fall så jag tror faktiskt hon förstår mer än man tror. Även Huvudsponsor Wiklöf var på plats. Giovanni förstod så klart inte ett ord av vad han sa och jag försökte väsa till honom när han skulle nicka och när han skulle le... Jag tror inte han hörde dock. Giovanni har ju, som vi nämnt en rätt avslappnad inställning till språkbruk. Då han säger något, ofta fult ord, gör han det sedan med italiensk accent och utan att riktigt veta vad ordet egentligen betyder. Därmed får känsliga läsare sätta det i perspektiv då jag härunder redogör för kommentarerna som fälldes.
 
Giovanni ville alltså först veta vem han där var som kom in och skakade hand med alla. "Det är vår huvudsponsor" sade jag. "Ålands rikaste man". Giovanni sa "Vittu". Sen då Giovanni ville att jag skulle översätta vad Herr Wiklöf sagt till honom blev det att låta så här: Jag: "Han önskade dig lycka till och sade att du har ett stort och ansvarsfullt jobb. Dessutom vill han att vi ska ta guld." Giovanni: "Vittu". Ibland behövs inte mycket mer och finska svordomar är bra. Jag har alltid sagt det. Ännu bättre blir de om man inte riktigt använder dem rätt...
 
Intervjuer tog sedan över och jag drog det urgamla skämtet "Bri, you have a perfect face for radio" i tron att det var just ett urgammalt skämt. Jag är dock rädd att det var en ny en för Bri. Hon skrattade nog, men lite besvärat tyckte jag...
Ja, nå... I radio fick hon prata i alla fall. Hoppas det blir minst lika bra som Craigs och Ann-Sofies reklam
 
Jag antar att de många trådarna jag just nu tycker är lösa egentligen sitter fast ganska bra. Det kommer att bli match på lördag. Familjen kommer att få mat. Svärmor Röd Bettan har donerat en upplagsverksserie till oss. Hon ringde mig och frågade om jag ville ha böcker för att de är intressanta. Då jag sa jo, men att hon måste övertala Fru Kickan också ringde hon dit och sa att de ser väldigt snygga ut i bokhyllan... Vi ska vad jag förstår få uppslagsverk hem! Rufus nämnde att provet gått bra utan att bli mer detaljerad. Hoppas det är visar sig äga sin riktighet... Roligt roligt...
 
Dotter Linda ska tävla i Los Angeles denna helg och dotter Emilia ska hem från Paris i morgon. Det går fort då det är roligt...
Han här har producerat 400 laguppställningsblad till matchen. De 56 sista får titta med nån annan då... Kan någon gissa vilket som är Landshövdingens favoritlag, vid sidan av Åland United och IF Fram? Tröjan som syns där bakom är en gåva av Craig faktiskt.
 
Gudson Alvar fyller alltså 10 år i dag! Han svarade inte då vi ringde, men gjorde det direkt då vi messade precis därefter. Gratulerar igen, även denna väg! Presenten härifrån torde komma endera dagen!

Kommentarer
Postat av: Boutros

Craig låter ännu mer som Shrek på svenska!

Svar: Alltså precis som jag ville :-)
enligtvirta.blogg.se

2016-04-14 @ 16:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0