Bra att man varit med

Jag brukar ofta säga i skolan att jag är rätt glad att jag hunnit vara med i ett antal år, annars skulle jag lätt gråta mig till sömns... Jag gör det ju nog ändå förstås, men åtminstone tappar jag inte huvudet av lite oväntade situationer. Det gäller bara att "si vaner ut" som vi sade i Sibbo då jag var mindre.
 
Tidigt i morse, så tidigt att Julia felaktigt påstod sig "vara död", men jag med erfarenhet av militärtjänstgöring kunde meddela henne att faktum att hon pratar tyder på motsatsen, samlades laget på Vikingavallen. Då jag räknade ihop truppen som kommit på jobb saknade jag några som funnits i mitt häfte kvällen innan då jag drog mina planeringspilar... En spelare hade ont och behövde vila visade det sig och lagets kapten Katie var på bröllop. I USA!!! Där ser man. Allt går inte under need to know nivån då det är saker jag behöver veta då jag ansvarar för träningen. Nåja, inga nya skador i morse trots allt. En bra morgon alltså.
Katie helgpendlar till Kansas City. Snart tillbaka i tjänst igen
 
Jag får lite fundera om med eftermiddagsträningen också tydligen... Men som sagt, bra att man varit med en tid...
 
I övrigt. Elfenbenskusten spelade irrationellt och Norge hade svårt att finna rytmen i natt. 3-1 till norskorna ändå och vi ser dem härnäst i 16-delsfinalerna. Tyskland fick gneta mot Thailand en god stund innan ketchupen flödade. 4-0. Nattmatcherna såg jag inte tyvärr, för de hade varit sevärda, men två oavgjorda hade det blivit.
 
 
Åland United flickorna hade dock vunnit i går kväll. 3-1 hade det slutat och klockan 12.10 i dag spelas sista gruppspelsmatchen mot Kuffen i Ytternäs. Jag ska i dag tvinga Edit med dit, för den matchen måste vi ju se... Hinner passligt att hämta hennes mor från frisören också.. Kan vara att vi måste offra oss och äta lunch på Hesburger.
 
Division 3 derbyt i Rangsby lär jag missa i kväll, men jag ska nog försöka organisera en väckning så Australien-Sverige blir live här på vår TV klockan 3 i natt. En dag här först att bedriva.. Snart är Sommarlov slut och då ska Edit manas fram till påklädning!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0