En inte helt vanlig torsdag, fast samma sak ändå

Det man har kunnat lita på under de senaste åren har varit torsdagseftermiddagarna. De är lediga! Alltså, jo under skolåret är det ju skola förstås och sen en massa annat efter det, men Åland United brukar inte ha lagträning torsdag kväll. Vi brukar klara av den dagen redan på morgonen och sen kan folk faktiskt göra något icke schemalagt på kvällen. Ofta innebär det så klart utvecklingssamtal eller andra familjemedlemmars schemaläggning, men åtminstone är det skönt att säga att vi är lediga då.
 
I dag var dock en torsdag då vi tränade på eftermiddag/kväll. Orsaken är enkel. Vi spelar ligamatch i morgon, fredag och håller alltså rytmen med förberedande möte och sedan träning dagen innan match. Inget konstigt egentligen, fast den heliga torsdagsfriden bröts. Så att som vanligt.
"... alla dagar, intill tidens ände!" Detta var i Myrbacka och före match, men skit samma. Det där är vad jag sysslar med, typ.
 
Intressant silly season, inte bara för spelare inom några dagar. Nu inför skolåret verkar det vara bra utbud på tränare också. I dag hade vi både en norrman och en svensk på plats. Ibland lyser olika arbetsplatskulturer igenom. För mig som lärare och fotbollstränare är det självklart att jag inte kan gå ifrån en stund mitt i lektion eller träning för att prata lite oavsett hur viktig personen är, eller vad saken gäller. Okej, jag kan själv avgöra om det är läge, annars säger jag till. Säkert finns det kontor och allt möjligt där man kan "prioritera" och bara gå ifrån en stund. I mitt fall funkar det tyvärr inte så och då är risken stor att man uppfattas som otrevlig och kort i tonen. Så hände i dag och jag bara beklagar om någon tyckte jag var abrupt. Fast det inte ser ut så, så jobbar jag dock då jag släpar min kropp runt planen, eller i skolan då jag sitter och tillsynes slöstirrar ut över församlingen.
 
Nåja. Här hemma är det också full fart. Eller egentligen inte hos oss. Edit ska övernatta hos grannen. Detta är helt galet, då det alltid brukar vara tvärtom. De ska ha pyjamasparty och äta popcorn. Låter som världens äventyr. Enligt uppgifter kommer Fru-Kickan dock att ta sig hem så jag har inte hela sängen för mig själv. Inga fler kommentarer om det då.
 
I morgon smäller det alltså klockan 18.00 på WHA. Detta vill vi se då!
Hoppas verkligen att ålänningarna tar till sig uppmaningen att komma och se till att den sjunkande publiktrenden vänds
 
Till slut en tanke till min nyblivna 17 åring igen. Hoppas dagen har varit bra. I morgon fyller hennes Joel 18. Det du! Han kan ju börja köra lite ärenden och bli nyttig snart då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0