Nu vet jag

...var ÅFF - Östernäs matchen går på måndag. Eller vi klurade lite på saken tillsammans med Limpan, Adde och Sigge (som kanske ska förstärka Östernäs) i dag i bussen. ÅFF truppen består av alla, står det i kallelsen och vi tror att matchen kommer att gå i Eckeröhallen. Därmed får denna trojka lov att skippa ÅUs träningar och istället spela med folk i egen storlek, typ...

I dag har man då varit västerut. I Uppsala hade ÅU generalrepetition... Mycket lämnades att önska, men alltefter hemresan gick kom Robban Headcoach (och jag, som ju alltid håller med eftersom det är mitt jobb som assisterande... nå nej, men nästan:-))på allt fler saker som faktiskt gjorde vår motståndare riktigt hyfsat duktig. Svensk division 1 är numera som dålig finländsk damliga eller god dametta, Vad nu det sen betyder om finländska ligans standard, vi kan ju debattera om den om nån orkar...

Herrarna från mäktiga IFK Mariehamn åkte samma färja som vi och vi var riktigt till oss att få andas samma luft som de. Vi vann även bägge med 2-1 på bortaplan, så vi funkar ju riktigt bra ihop som det verkar... Kiva kiva.

Här hemma har nån hängt upp en vägg av trådar mellan hallen och köket. Kul, för då vaknar man om man går i sömnen. Just sömn, det är centralt i vårt hushåll! Men, den som sover, han/hon syndar inte. Så länge han/hon inte är målvakt vill säga. På tal om synd vill jag nämna att vi i dag spelade precis bredvid en tvättäkta moské, med minaret och allt!

I morgon ska Jomala slutligen tömmas och förhoppningsvis även städas. Mina barn ska vi ha hos oss och Emilia har bjudit hem Julia. Vilket "hem" det blir vet ingen ännu, Men om man inte ställt om klockan till vintertid torde det bli en timme för sent, eller för tidigt beroende hur man gjort eller inte gjort....

Efter konstaterandet att Chikwelu.. Jag menar FC United besegrat Honka med 4-3 borta och HJK slagit Mighty Tepsi med 7-0 i Ligacupens semifinaler vill jag bara, förutom att nämna att matchrapport från ÅU matchen ÄR skickad till både Peter och Thias och kanske redan faktiskt är publicerad, lägga in bilder på de målskyttar som betytt mest för mig personligen i dag! Dessutom vill jag säga att jag, trots att jag fortfarande har för myclet att göra, trivs rätt väl med att vara människa och med de människor jag har omkring mig.
Här de tre viktiga fotbollsspelarna:

Tintti


Shefki


Kati

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0