Myror i soffan

Eftersom Jaska inte ville ha mig med då han håller spelarutbildning på svenska (6 spelare dök upp, 4 från Västra och 2 från Norra Finland) direkt efter den finskspråkiga timmen, fick jag nåt så speciellt som 30 lediga minuter... Förutom min personliga hygien tänkte jag sköta en par administrativa grejer och skriva en par rader här på rummet... Rummet kanske blir mitt eget eftersom Kimi tycker jag snarkar så:-) Nå men Nåssådå... Antagligen fixar han väl en natt till. Ännu mer kämpamedaljer utdelas till Sassa för vardagsuthållighet här!!!

Jaskas finskspråkiga lektion var bra, tyckte jag. Ännu mer får man intryck av att vi faktiskt gör vårt bästa här och att vi talar elitfotboll och har en klar vision om hur vi vill att Finlands damfotboll ska föras då det gäller internationell nivå. Många pusselbitar återstår förstås på den dagliga nivån (läs klubbar) och åsikter om hur allt ska föras finns ju nästan lika många som det finns människor. Offentliga sektorn har åtminstone sina visioner och metoder klara och här får spelarna info och praktik och kan bara göra det de kan för att uppfylla de krav deras målsättningar ställer dem själva.

Under Jaskas lektion nåddes jag av sms från Peter. Han undrade om han får hugga upp min gamla soffa. Tydligen har Elin petat den eftersom där fanns myror i den... MYROR! Var har de varit under de tre år soffan bodde hos mig? Många nätter har jag sovit där. Barnen har legat iden och sett på TV. Myror... Never! Tydligen inträffade en invasion just före jag flyttade då... Spännande. Beklagar Elin! Men Peter får gärna hugga upp den!

Dagens startelva mot Helsingfors är klar. Nu bara fasta situationer då... Såg förresten under Jaskas lektion att OM tex Adde och/eller Limpan blir vald til U16 landslaget kommer de att spela NM under öspelsveckan. Inget annat, de är ändå för unga, men även ÅUs hemmamatch mot Honka blir då emellan. That´s life. Som vi sagt många gånger... U16 landslaget skall inte behöva ta hänsyn till Damernas Liga... U23 och A landslaget är de landslag som ska koordineras med den... Och, jovisst U19 kanske också, på grund av realiteterna.

Jees. Nu mat, sen jobb! eftermiddagen och kvällen blir det personliga utvärderingsdiskussioner med spelarna (jo, vi pratar med alla!).. Häj häj och lycka till med lifvet ert!
Så¨här glad var jag på Rhodos efter finalen... Hoppas Benko och Per ser lika lyckliga ut i sommar!

Kommentarer
Postat av: elin

haha!! vi ska numer börja kalla dig för myran. bara så du vet.

det gör inget, man kan säga att du (eller myrorna) gjorde mig en tjänst för nu ska jag få en sprillans ny soffa från EM. Jag klagar inte ")

2009-04-02 @ 12:34:24
URL: http://elinska.blogg.se/
Postat av: Max

Undrar vad har offentliga sektorn att göra med fotboll?



Sen MÅSTE jag korrigera en mening. Det du såklart försökte skriva var:



"Damernas Liga skall inte behöva ta hänsyn till U16 landslaget"



Så ja. Nu mår jag bättre =) ;D

2009-04-02 @ 16:50:14
Postat av: MV

Vad skönt! Gott ska vi alla ha rätt att må. Fotbollens offentliga sektor är ju den fotboll som drivs av de nationella förbunden i deras eget namn. Alltså landslag, disktriktsverksamhet och så vidare. Klubbarna bildar sedan den privata sektorn så klart.

Whatever whatever...

2009-04-02 @ 22:14:07
Postat av: Max

Men Bollförbundet är en privat organisation. Om jag vill kan jag bilda mitt eget bollförbund...kanske enbart för damfotboll till och med :)

2009-04-03 @ 22:30:20
Postat av: Max

Men Bollförbundet är en privat organisation. Om jag vill kan jag bilda mitt eget bollförbund...kanske enbart för damfotboll till och med :)

2009-04-03 @ 22:42:51
Postat av: MV

Jo, men du förstod vad jag menade.. Du vet säkert också hr det gick för Terijokiregeringen:-) Annars är ju idén, om inte ny, så intressant...

2009-04-04 @ 09:34:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0