Att bli glad av olika saker

Det kom över mig att jag egentligen är glad, så här mitt i natten.
 
Vad har jag att vara glad över kunde man fråga sig om man inte visste att jag lever i en trygg och god familj. Just denna lördag, som fortsätter in på söndagen just nu har inneburit några saker som gjort mig speciellt glad.
 
Jag blev faktiskt glad då vi gjorde fem mål i Eckeröhallen i dag. Jag blev även glad då jag såg Frida Thilén. Till min stora skam hade jag missat att hon spelar i Tyresö...
 
Linnéa tog bilden av Frida och skickade den till mig med ett hånande meddelande som bagage. Jo, jag förväntas veta allt. Detta hör till de saker som ingår i allt och faktiskt borde göra det. Frida spelade mittback, med nummer 10 och var lagkapten... Vem hade trott det i januari 2009...
 
 
Jag blev så klart glad av att se Edit och för all del Sally interagera med sina kusiner, de från Uppsala och så Pärla, på pulka och även utan. Jag blev glad av maten Röd Bettan bjöd på efter min återkomst efter matchen. Jag blev väldans glad åt att prata en par minuter med Linda och Emilia på samma gång, tänk va den moderna teknologin gör möjligt. Dessutom blev jag glad då Saara Aaltos rätta låt, Monsters vann UMK. Bara att hoppas på Fuldans i Sverige då så vi har en konkurrent borta...
 
Men vet ni vad jag blev allra gladast för i dag? Det var nog att se Selma Viktorsson spela fotboll. Hon är 15 år va? Första gången jag hörde om henne, så klart tillsammans med syrran Elsa, var då de spelade Alandia Cup för några år sedan. Jag var faktiskt där för att titta på dem och såg två systrar som uteslutande spelade fram varandra. "Det där kan aldrig hålla längre fram" tänkte jag då. Sen har jag haft förmånen att se både Selma och Elsa både i akademiträning och i IFKs flicklag. I fjol började de dyka upp på ÅU träningar. Det handlade mycket om Elsa då. I dag handlade det om Selma!
Eftersom jag lever med en tvilling vet jag så klart vilka positiva saker just tvillingskap för med sig. Ibland gör man dock misstaget att tro att de är samma person. I Elsas och Selmas fall kan man inte missta sig på vem som är vem. De ser lite olika ut, de är helt olika personligheter, inte minst i skolan och i fotboll har de helt olika styrkor. I dag fick Selma starta för Åland United för första gången och min Skapare vad hon visade upp... Alltså vad hon visade att hon kommer att kunna visa inom några år. Helt lyrisk blev jag och alltså glad. Nu gäller det att inte kasta bort detta...
 
 
I stort blev jag alltså glad i dag av att vara på fotbollsmatch. Nu är det väldigt väldigt sent på natten och vad jag förstått ska söndagen bestå av morgon med Sally, simning med Edit, fotbollsträning med Edit och sedan... Kväll väl... Få se hur glad jag är då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0