Inte populärt

Jag kan notera ett ras i läsarsiffror på denna blogg. Detta är väldigt förståeligt då jag egentligen inte skriver så mycket av värde alls. För att dock få fler att läsa ens detta lägger jag in en bild på Sally i rosett.
Så där ja!
 
 
Natten blev rätt dramatisk hos oss, fast jag hoppas att ingen egentligen märkte det. Sally sov i en blöt fläck och Fru Kickan snarkade då jag samlade med mig kläder, Edit och väskan samt åkte på jobb. Min son var även i faggorna och sade sig vara beredd på dagens utmaningar.
 
Teds lista på saker som ännu behöver göras blev i går så full att vi måste lägga in extra rader. Det var både roligt och mindre roligt att märka att saker jag gjort förut, så sent som 2017 nu fylldes av andra namn eller frågetecken som ansvarsperson... Det betyder antingen att jag inte behöver tänka på sakerna mera, eller så att jag behöver det utan att själv göra dem. Vi får se... Jag arbetade också för att inte bli orolig då en fråga kom in som undrade om bollkajsorna på våra matcher måste vara flickor....
 
I dag ska jag i alla fall på träning. I går ville Gud, Fru Kickan och en massa andra inte det. Vi har papper att samla in och spelare att prata med. En viss visuell uppfattning behöver jag ju nog om jag ska informera folk ifall de ska stanna kvar eller åka hem... Vi har ett bra tränarteam och jag litar fullt på deras omdöme, men lite egen referens är nog bra att ha tycker jag.
 
I natt startar sedan helvetesresan. 03.20 ska Ted, Samuel och jag finnas i Långnäs i Fru Kickans bil och klockan 10 ska vi finnas i Helsingfors på FBFs huvudkontor. Samma natt klockan 01 finns vi igen i Långnäs och Fru Kickans bil får sedan köra oss alla hem till vårt. I tid för söndag morgon och presidentvalet.
 
Många och långa brev skrevs i går angående ligaschemat. Problemet är att både FBF och ligaföreningen har gjort precis som vi sade, men att det sedan dykt upp en ny faktor som förvirrar allt. Då jag, såsom min plikt gör gällande måste skriva text som sätter FBFs man lite i en ringhörna, är det bra att han själv sagt att vi är vänner vad som än händer på jobbet. Han har själv satt mig på pottan ett antal gånger in the line of duty. Han meddelade också per sms att "Kyllä mä pärjään. Kirjoitan kauniisti". Få se vad han skriver och om/när ligaschemat egentligen presenteras. Ser så ytterst mycket fram mot mötet i morgon. Not!
 
Min klass är som sagt lite rolig just nu och allt är ommöblerat. Dessutom har de hängt en död kråka att dingla från taket....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0