Det var Idrottsgala sägs det lite varstans

I går kväll var det både Idrotts- och Hästgala på Åland. Åtminstone vittnar bilder och texter både i medier och på andra ställen om detta. Precis som vid de nationella galorna delades priser ut till idrottare och ledare som förtjänat att utmärkas lite extra. Gratulerar till alla vinnare, helt seriöst och från hjärtat.
 
Att dessa tillställningar drar folk kunde man också märka, inte minst genom bildspelen på lokalmediernas hemsidor (åtminstone en av dem, har inte kollat så noga på alla). Roligt att se uppklädda vackra människor posera för evenemangsfotografen. Dessutom så många människor som jag inte sett en enda gång på en idrottsplan, eller vid en idrottstillställning. Roligt att de kommer åtminstone då det vankas mediauppbåd, mat, dryck och underhållning. Egentligen är detta en icke-fråga, men nån gång har någon undrat varför jag inte är med på idrottsgalan. Svaret lyder, jag är inte bjuden och har inte råd att köpa biljett. Dessutom skulle deltagandet i sådana evenemang leda till en kväll till borta hemifrån. I fjol gav Fru Kickan tecken ifrån sig att hon faktiskt skulle kunna tycka att det vore roligt att gå på en sådan där gala (utgick från att hon menade tillsammans med mig, men jag kan ju ha missförstått faktiskt...). Så... Om jag någon gång, mot förmodan, skulle få en inbjudan, då skulle jag kunna tänka mig att delta tillsammans med min fru. Bara säger, så folk slipper undra. För att inte gå med hel osanning kan jag tillägga att jag inte varit med och gjort anspråk på de inbjudningar Åland United fått under åren. I år erbjöds vi en biljett, eller kanske det var herr Landshövding personligen, och den paxade en annan kille innan jag ens hann fundera. Men ingen fara på taket.
 
Årets grej, åtminstone vad jag kan se, är att herrarnas volleybollag vid öspelen tilldelades Ålandstidningens Bragdguld och nån annan titel med vad jag förstod. Spelaren Toffe Eriksson riktade härmed sitt stora tack till... Ella Vanhanen! Det där är sådant som gör Världen värd att leva i, även för Ella och Toffe (som brukar följa med Åland United som bortasupporter då vi möter Ellas Pallokissat i Kuopio) hoppas jag...
Tydligen var det tekniska problem i går då klubben skulle uppdatera ÅUs hemsidas nyheter till Facebook. Texten kom med men inte bilden. Hur som helst var jag hem till Alva i går på vägen till IFKs junioravslutning i Baltichallen. Papper skrevs på och en ny andning i vårt samarbete för åländsk damfotboll dras.
 
 
Söndag är det och det kunde man höra direkt då ögonen slogs upp. Fru Kickans stämma förkunnade att sängläder ska bytas, tvätt hängas, flaskor diskas och kokas samt att jag gärna får "hjälpa henne". ONS, dit har vi kommit. Jag "hjälper till hemma". Snart är jag väl barnvakt åt mina barn också... Just nu matas Sally av just Fru Kickan då jag vätt ner både henne (Sally alltså). mig själv och soffan. Vissa saker var bättre förr! Till exempel var tuttflaskor just tuttflaskor och inte hopbyggbara molekylsamlingar!!!
Edit fick i går kväll tag på en storasyster som tog sig en förmiddagsslummer i Kalifornien. Sådana här bilder skickade hon, Edit alltså sedan runt på internet. Linda var faktiskt nöjd över att bli kontaktad. Hon skulle iväg för att rösta i presidentvalet. Den enda dagen detta är möjligt i San Diego var faktiskt just i går... Även i Umeå har det röstats har man låtit mig veta. Här i Mariehamn tänkte jag rösta om precis en vecka, minsann.
 
 
På tal om veckan. Här kommer nu, väldigt mycket riktigt till Fru Kickan, som oftast tar till sig personlig information från mig om jag publicerar den så här offentligt har jag märkt, en planering för veckan enligt vilken jag skulle vilja agera. Okej? (Alla dagar innehåller skola på kontorstid utan att det nämns, samt kontorsarbete i tomma stunder och nattetid här vid skrivbordet)
 
Måndag: Hem tidigt för att ha Sally medan FK och E tränar Volleyboll.
Tisdag: Hem fort för att föra Edit till dans, sen till Eckerö på träning. (FK, kan du hämta Edit från dansen?)
Onsdag: Ledningsgruppsmöte på morgonen. Hem i tid så jag kan ha Sally medan FK tränar Volleyboll. Min Mor fyller år. Present bör lagas färdig och skickas typ i dag.
Torsdag: Till Eckerö på träning. OBS! En inneboende i Rufus rum fram till lördag.
Fredag: Hem enligt hur det funkar (behöver jag åka via träning eller ej). Iväg till Helsingfors vid 1 tiden på natten, efter att inneboenden kommit hem. Röd Bettan fyller år... Vet ingenting om proceduren.
Lördag: I Helsingfors (Färja vid 3 tiden till Åbo, bil till Helsingfors- möte hela dagen-bil till Åbo och hem via Långnäs) OBS! Edit har turnering i Godby... Logistik bör utvecklas under veckan.
Söndag: Städa troligen eller vad det nu blir, det är ju söndag. Sedan har Edit träning. Och aj jo. Presidentval.
 
Kan vi utgå från detta?
Jag skulle kalla det för att äntligen få igång en vardagslunk!
 
Det kom en påminnelse att jag ska fylla i ett gäng formulär. Inget mycket, tar bara en halv till eller så... Nej nej...
Edit har snart träning. Sally ska sova igen efter att ha... Sovit... Hon verkar inte vilja det. Fru Kickan tänker gå ut. Hej hej... Jag tror Edit är inne. Det lät så just.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0