Ur ilska mot resten av livet

Man talar om barnets olika utvecklingsfaser. Enligt Fru Kickan är Sally just nu i en fas då hon kan bli skrämd för allt som inte är det allra vanligaste. Till och med en förälder som inte är hemma konstant kan göra barnet upprört... Jag antar att hon sade detta för att ge mig lite tröst efter mina försök att göra annat än söva ungen. Då hon sov var hon lugn i alla fall... Sen kan det ju hända att jag lite drog över i min iver att ha henne i den nya rackerien som hade köpts hem också...
Den här hade varit jättebillig sa Fru Kickan. Den spelar musik, blinkar och har sig. Sally dansade, jo på riktigt (!) och hade sig i den. Efter att jag haft henne där medan Edit och Fru Kickan var på träning var hon närmast otröstlig och dessutom spydde hon konstant. Även uppåt kom spyor kunde jag konstatera. Liggande på rygg kunde hon nämligen spy i mitt ansikte som fanns 20 centimeter ovanför... Edit satt i soffan och skrattade. Mitt stoiska lugn sattes på prov. Jag misslyckades där. Förlåt alla! Nåja. Ny dag, nya övningar...
 
 
Supertisdag kallas detta tillsammans med 7G. De läser om Jesus och sen i eftermiddag pratar jag om Jesus. Bra va? Mången barnatro brukar förstöras under dessa lektioner... Någon före detta elev har till och med nämnt dessa Jesuslektioner som "ögonblicket då barndomens oskuld förlorades..."  Man gör så gott man kan här i den offentliga sektorn.
 
Enligt Samuel fanns det få, eller inga nya fysiska skador efter gårdagens träning. De psykiska har inte rapporteras. I kväll ska jag vara i Eckerö är det tänkt. Först bråttom hem och köra Edit till dansen bara. Om Nela läser detta kan jag meddela att jag har en vinterjacka till dig i min bil och om du också är i Eckerö i eftermiddag/kväll kan du få den då. Okej? Om Nela inte läser finns vinterjackan med ändå....
Så kvällens huvudpunkt! Notts County alltså... Omspel i FA Cupens fjärde omgång borta i Wales mot Swansea. Väldigt lite talar för Magpies, förutom att det just är omspel i fjärde omgången av FA Cupen... Stort. Nästan så jag glömmer att min klubb försatte sitt framgångsrika damlag i konkurs i fjol. Inte bra... Men nu gäller det att förlåta, att glömma och att gå vidare. Jon Stead, som för typ 13 år sedan spelade 11 U21 landskamper för England är vår störste påläggskalv (om man nu kan vara det vid snart 35 års ålder) på topp... Här har han gjort mål på straff. Mera sådant i kväll!!!
 
 
Eftersom jag fått feedback på Åland Uniteds radioreklamer vill jag bara säga att jag inte gör dem detta år. Jag har hört utkasten och de är väl bra, tycker jag... Direkt feedback kring dem är nog ändå bäst att ge till vår marknadsföringsgrupp... Ännu bättre om ni kommer på våra matcher oavsett/på grund av dem. Det kvittar nämligen. Sen skulle jag ha en rolig historia att berätta om tidningsannonser och vår Huvudsponsor, men jag avstår!
 
Vi rör oss hela tiden mot Lördag och AIK... Sen skulle det vara nåt Vinter OS här snart också förstod jag. Damernas ishockey blir väl huvudprogrammet där då kan jag tänka... Svåger Vellu önskas dessutom en utsökt god födelsedag i dag! Hyvää syntymäpäivää, vielä näin kolmannen kerran!!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0