Det braiga varade nästan hela söndagen

I natt står USA stilla, fast det är dag där! Philadephia Eagles och New England Patriots gör upp i något som motsvarar Melodifestivalen, men för jänkare och i form av amerikansk fotboll. Edit visade intresse och skickade en fråga till Stora syster Linda, som omöjligen kan hållas ovetande om dramat. "Ska du se på superboll?" Linda svarade att hon faktiskt inte ännu visste om hon ska se matchen, men hon hejar på Eagles... Det är alltså Super Bowl vi talade om som förklaring till totala mentala hösäckar, ifall det finns någon sådan som läser detta. I så fall ska ni veta att ni också är värdefulla... Fast jag inte riktigt på rak arm vet på vilket sätt, måste jag erkänna.
 
Det här har varit en riktigt okej söndag måste jag säga. Fru Kickan skulle ju iväg på målarkurs, så hon steg upp och gjorde målmedvetna förberedelser av den arten att Edit och jag samsades om att hålla Sally nöjd där vi låg och låtsades att vi skulle få ta oss en söndagsmorgonsslummer. Nåväl. Dagen gick och det mesta har funkat. Jag har fått läge att styra upp saker som inte funkat i ÅUs administrativa praktiska del, närmast på grund av nonchalans. Nu har vi ett glatt grupparbete och Ted, Linnéa samt Bosse hjälper till så att vi kan få saker som behöver göras gjorda. Till min glädje har jag inte hört ett pip av Samuel. Inte för att jag inte vill höra av honom, men ska han bli den förste huvudtränaren på många år som faktiskt tar ledigt nån dag, höll på att säga i veckan men vi kan sträcka oss till månaden? Det kommer att visa sig hållbart, precis som mycket annat inom klubben nu börjar vara...
 
Då Fru Kickan kom hem visade hon sig vara frisk och glad. Det märkte man redan på inledningsrepliken. Inte Hej. Inte Vad har ni gjort i dag? Utan "Vad har hänt här då? Varför ligger en blöja på golvet? Vad är det för fläckar på bordet? Jag är hungrig!" Min Fru... Skönt att veta att hon mår bra!
 
På Edits träning, dit jag hann efter att ha gjort en repa till S-market och handlat blöjor, babymat och köttfärs, tränade laget överlappningar. Jag sade åt tränargänget att ha varsin whiskyflaska redo inom fem år, för känslan då någon faktiskt på riktigt gör en överlappning medvetet i spelsituation gör alla års knatteträningar värda att fira... Edit jobbade på då hon kom ihåg att det var det hon skulle och gjorde faktiskt ett mål, med vänstern på glidavslut... Själv funderade hon mest på om man kunde göra det till en rolig historia sa hon...
 
Man kunde känna den växande atmosfären bland föräldrar och tränare vid träningen, Edits alltså, den som jag berättade om ovan. Det fanns ett gäng Tottenhamsupportrar och sedan då Scousers på plats. Matchen blev ju sedan en modern klassiker. Edit satt kolugn och konstaterade "Nu skrattar nog Christian" då Salah våldade in 2-1 på övertid. Sen då Kane fick sitt andra försök att sätta en straff efter ofantligt dramatiska scener och dessutom gjorde 2-2, då sa Edit: "Nu tror jag nog att Misha skriker." Jag tror även att Edit har rätt på bägge.
Bilden är inte från i dag, men även denna kväll kramades Klopp och Harry Kane trots att man inte riktigt förstår varför... Egentligen....
 
 
Så långt var allt väl egentligen. Sen kom det där e posteländet som fick mig att tappa humöret. Man har vänt och vridit på det där ligaprogrammet i många veckor, för att vi klubbar ska flytta och dona. Nu, då det äntligen är klart och publicerat, nu märker så han som vridit mest och att han gjort fel. Nu vill han ändra IGEN! Jag kunde faktiskt ha sagt åt honom att hans sista drag före publiceringen var överraskande, men valde att inte förvirra stackaren mera och utgick från att han nog visste vad han gjorde. Nu tänker jag inte mera börja ändra och, trots att FBFs man var så upprörd över Tottenhams sista straff att jag inte fick nåt vettigt ur honom, antar jag att han inte heller går med på mera löjlerier... Jag menar. Visst kan man göra fel. Men detta ska nu i alla fall vara Damernas Liga och liksom en högstaserie. Ska vi fortsätta säga att vi vill att man tar damfotboll på allvar och att Förbundet ska höja vår status på alla plan. Då måste åtminstone vi, så amatörer vi är, kunna ens prestera något åt rätt håll!!! Så säger jag och är så arg att jag hoppas kunna sova, med tanke på att det kommer att bli skriftväxling i morgon... Måste jag agera ordförande fast detta är en föreningsfråga? Herreminje med alla dessa minnions!
Den här bilden gör det lite bättre inombords i alla fall. Edit läser Prinsen av Brabant för Sally. I dag läste jag den och fick direkt tillbaka min accent som jag alltid använder då den sura tanten och hennes syster ättiksgrin, eller vad hon nu heter säger "Låt bli det där, det bullrar så"...
 
 
Måndag väntar och Bosse ska få en leverans t skjortor direkt i arla morgonstund. Åttor ska därefter undervisas i hippieideologi och få historisk empati för de dagens pensionärer som i tidiga 20 åldern körde med fri sex, droger och inga mobiltelefoner... Sen antar jag att det bare e å åk. Snart lördag igen och AIK i Eckeröhallen!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0